Problem: Laddningsproblem

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av korvalasse, 23 maj 2012.

1. korvalasse

korvalasse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

I förgår när jag skulle ladda min mobil via USB på datorn. Började mobilen o plinga och datorns "usb-ljud" att låta. Med andra ord datorn och mobilen gav ifrån sitt bekräftade ljud att dem var ansluta med varandra. Bara det att ljudet spammade mig totalt. Samma sak händer när jag laddar med vanligt eluttag. Ibland ger sig min Sgs2 ifrån sig ljudet 2-5 ggr åt gången. Detta händer flera gånger under en laddning. Det är mkt besvärligt. Min personliga misstanke är någon form av glapp i mobilen.
    Men jag har även fått tankar på att det är mjukvaran som strular. För jag nämnde inte i början att jag i förgår började få irriterande avbryt av appen "voice talk". Jag lyckades ta bort skiten, mha en app, så nu strular inte voice talk längre. Men när jag lyssnar på spotify eller spelar, kan det avbrytas med att jag får upp en meny som visar klockan, o några ikoner längst ner på bilden som man kan svepa förbi, bland annat alarm,bild-ikon finns med.

Jag är ledsen att det blir så mycket att läsa, men är det mycket problem, blir det lätt hänt att orden blir många.

tack för hjälpen!

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Om Voice kom upp förut och allt det där händer så är det till 99,9% säkerhet smuts i USB-porten ELLER att plattan där inne är böjd! ;) Man får rengöra och sen böja ut plattan (mot framsidan av telefonen så att säga, med en tandpetare perhaps)... Tror att det var du som skrev i en annan tråd idag att det kanske var skräp i USB-kontakten, och ja, den tanken bekräftas härmed! :)

3. korvalasse

korvalasse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för ditt svar!

Om jag nu ska böja den där plattan, vet jag inte om jag vågar, kan ju sabba garantin. Men varför ska skräp/böjd platta påverka mjukvaran, som tex mitt voice talk gjorde. Eller som nu, den störiga menyn med digital klockvisare. :O

4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Ditt Voice Talk gick igång när du klickade en gång på hemknappen för mobilen trodde att den satt i en Bil-docka - genom att två trådar inuti hade kortslutits av smuts/damm! ;) Det är väl det enda logiska svaret jag kan ge dig! ;)

Pröva böj lite, bara peta till den lite... Plast är inte lika skört som livet ;)