Problem: Märkligt laddningsproblem med S6

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Peter3meter, 15 nov 2018.

  1. Peter3meter

    Peter3meter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Min S6 hamnade i kontakt med lite vatten, och började bete sig som att laddningen glappade, laddningen startade och stoppade om vartannat. Blåste ur kontakten med tryckluft och lät den torka, sen verkade den fungera okej i några dagar, men nu laddar den inte och batteriet har laddats ur helt.

    Sätter man i en laddare så laddar den cirka en sekund, sen lägger den av. Det är likadant både med trådlös och vanlig laddare, så det är nog inte kontakten som det är fel på.

    Jag har lämnat in den på batteribyte men det blev ingen skillnad med nytt batteri. Även det har laddats ur helt (hade bara ca 15% från fabrik).

    Behöver åtminstone starta upp telefonen en timme eller så så jag kan göra backup på några saker.

    Någon som har en bra idé? Det enda jag kommer på är att få tag i en till (begagnad) fungerande S6a, ladda den fullt och ta ut batteriet, och stoppa in det fulladdade batteriet i min gamla. Lite omständigt.
     
  2. Stanem

    Stanem Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Om du ändå öppnar den - du har inte tillgång till ett spänningsagg a la labbmodell? Då kan du ersätta batteriet med det och få tid att överföra om nu inte något annat hänt vid vattenkontakten...