Fråga: Originalladdare

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av larzone, 14 maj 2012.

1. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag upplever min laddare som ganska slö, den laddar AC och det är original. Nu jämför jag med min HTC Desire HD som hade något mindre batteri men...
    finns det någon "snabbare" laddare? Borde kanske inte, skickar ut frågan till elexpertisen! :)

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Nope, dock ett script som heter FAST CHARGE om jag har rätt, finns i olika custom kernels.
    Kör med en 1'st gen iPhone laddare från new york med en plastbit som konvenerar stickproppen till skandinaviskt utseende, med en microusb kabel från nokia som laddare till min S2'a.
    Laddaren ger ut 1A ist för original 0,7A men det blir ingen skillnad alls för det kontrolleras inte av laddaren.
    Jag använder en annan laddare bara för att samsungs laddare var som ett rip of när jag öppnade kartongen, så himla tunn kabel.

Även med det här sk. skriptet som man kan aktivera i olika romar, eller är inkluderat i vissa kernels märker jag ingen skillnad alls på, kanske gör en skillnad på en kvart mindre laddtid men det är skit samma för jag låter min ligga under natten.

Last edited: 14 maj 2012
  3. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för svaret! Kabeln är löjligt tunn, håller med. Tur mobilen är med gedigen! :)

4. Verrox

Verrox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det är ju det som är det sköna med den, liten och smidig :-)

Tar inte mobilen emot max 650mA?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

5. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Ja. Jag vet inte om diverse kernels också överstiger det här värdet som fast charge.

6. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hmm, tyvärr inte i Siyah Kernel vad jag har sett ^^ Men... Angående att ta andra än samsungs laddare: http://www.xda-developers.com/andro...ic-adapter-charging-speed-on-samsung-devices/

Jag själv kör med en Sony-Eriksson-laddare, och det går rätt snabbt! Men vissa USB-laddare som jag köpt från andra än Samsung går RUSKIGT långsamt, och då menar jag RUSKIGT! :O Så, om någon laddare går för långsam - då kan det vara på grund av det som nämns i den där XDA-tråden! :P

7. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Jo det stämmer: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1384253 men vad han beskriver har jag redan uppnått. Cirka två timmars laddtid.

I den romen jag kör: Resurrection Remix ics ingår det fast charge som har samma funktion. Inaktivera data + och -.
    Det finns även kernels som ger den här möjligheten, hittar dock inte de som gör det. Är lite halvtrött just nu.

8. kissetorsten

kissetorsten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Min telefon var svårt glappig med orginalladdaren så jag köpte någon no name laddare på kjell för en hundring, fungerar nu hur bra som helst!

9. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Provar just nu Dragon ICS V2.5 med abyss kernel som följde med installern.
    Valde ett program också Voltage Control Extreme vid installation ... här kan jag ställa in hur mycket ström som skall användas för; Charger:, Misc:, och USB:. Ställde upp charger på 850mA till ett försiktigt test. Högsta tillåtna värde; 950mA.

I fliken general valde jag att CPU skall klockas så lågt som 25Mhz vilket fungerar utmärkt!
    Återkommer med resultat.

10. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hör gärna av dig hur du upplever den extra högra laddströmmen! :) Vill också ändra på det där lite grand, ställe upp den ett par mA men jag kör med Siyah Kernel för tillfället! Hoppas de också får stöd för det snart :P

11. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Enligt tråden är det här baserat på - Siyah kernel interfaces (Charging current and GPU OC/UV)
    Det är bara att prova, fungerar det märker du skillnad annars händer ingenting alls..
    Gör först en backup zip som du kan flasha i cwm vid nödfall, information om det här får du första gången du startar programmet.

12. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Ska pröva imorgon/ikväll, tack! :D

13. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Jag "fegar" lite och börjar på 800mA... Laddar oftast mobiltelefonen på natten egentligen, så vore schysst att ha en enkel knapp eller schema som tillät mig att köra 850mA+ på dagen och 650mA på natten när man ändå har tid på sig! :P