[Q] Låsskärm-sms-counter

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av juun, 11 jan 2011.

  1. juun

    juun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tjena.

    Har letat nu (under arbetstid :O) efter en widget som är som SMS Unread Count som man kan ha som widget på låsskärmen (jag kör Widgetlocker)
    men SMS unread count har för det första inte möjligheten att välja egen ikon och för det andra så är widgeten tryckbar vilket får mitt lås att låsas upp, vilket skulle sluta med att mina vänner alla har ett dussintal konstiga sms.

    Tänker mig en widget som bara har funktionen att byta till egen ikon och som går att ställa in till icke-tryckbar samt räkna sms.

    Finns detta?

    Tack.
     
  2. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    bra idé! jag behöver något liknande!
     
  3. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Det finns mods av SMS Unread Count på XDA vet jag. I alla fall en :) Gå in där och sök på typ SMS Unread Count Mod..

    Sen så går det ju att stänga av att klick ska fungera på widgets i widgetlocker när den är i låsläge. Du slipper du det andra problemet! :)
     
  4. juun

    juun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Okej! Tack så mycket. Det löste sig.

    Jag använde mig av låset i widgetlocker (vilket jag totalt missat.. /facepalm) och la bara in ikonerna i data/smscounter/ så kunde jag välja dem.
    Och för er som letar efter samma sak, se till att ha SMS Unread Counter (Classic) för annars får man inte välja ikoner öht.


    Tack!