Fråga: Sgs2 Dock?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av HadEs, 16 maj 2012.

1. HadEs

HadEs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!

Beställde en dock till telefonen för ett tag sen och fick hem den idag.
    http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-i9100-galaxy-50523p.html

Saken är den, att när docken är mellan telefonen och datorn kan jag inte ansluta till Kies, jag får snarare ingen kontakt med datorn över huvud taget fast den laddar. köpet av denna var att det skulle fungera som en snyggare lösning ist för vanliga sladden.

Någon som har en möjlig lösning på detta hur den kanske skulle kunna fungera som jag och förmodligen dom flesta faktiskt vill. Blir hejdlöst besviken på Samsung om det inte skulle gå:ehm:

2. calletrumma

calletrumma Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Har för mig att det finns en flik som heter docka under inställningar. Har du kollat där? Kanske är någon inställning som måste klickas i. Har varken docka eller originalrom, men det är det bästa tips jag kan ge så länge.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

3. HadEs

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kollade där, finns bara dockningsalternativ för den där löjliga högtalaren på docken.

4. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Orginaldockan har vad jag vet inte stöd för sync till datorn. Går att läsa i manualen. Där du köpt den har de fel information på sin hemsida. Jag har försökt Googla fram manualen utan att lyckas, det är dock många som skriver att det inte går att synca med den dockan.

De flesta tredjepartsdockor stöder sync.

5. HadEs

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, ganska misslyckat av Samsung imo.. det är väl den trämsta anledningen av att folk köper dom antar jag så fungerar dom inte så.. :/

6. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Instämmer. Köpte själv orginaldockan och stötte på samma problem, det var då jag läste det i manualen.

Har en icke Samsung-docka som jag köpte på Amazon, den funkar perfekt (vilket jag vet många andra icke Samsung-dockor också gör).

Så har inte Samsung justerat ngt det senaste halvåret så går det inte att synca med orginaldockan.

HadEs gillar detta.
  7. HadEs

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, tänkte jag skulle beställt en aning billigare dock först, men i och med att allt på tvbänken heter Samsung ville man gärna ha den extra lilla prylen med det namnet med. Men tji fick man för de ;)