sprucken dispay

Diskussion i 'Samsung' startad av Singo, 2 februari 2013.

1. Singo

Singo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

har letat som en idiot på nätet men inte httat något ja har spräckt min skärm på samsung tab2 10.1 5110 några som vill ha 1500 kr det är ju e sjukt, a man göa detta själv

2. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Sök på ebay finns skärmar där för 55 dollar.

3. happybanana

happybanana Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1500 låter ju ganska billigt. Har själv en sprucken Tab2 10.1 och Samsung servicecenter i Kista skall ha 2500kr för att byta!! Jag ifrågasatte det med att ett glas kostar ju inte mer än 300-400kr om jag beställer själv, så svarar dom att dom måste byta LCD skärmen också för de sitter ihop.. Hur sjukt är inte det! Det måste ju vara möjligt att byta endast glaset, annars kan man ju lika gärna skita i glaset för det är väl lite av poängen att glaset skall skydda den DYRA LCD skärmen.. För det första blir det ju onödigt dyrt för oss kunder och hur miljövänligt är det egentligen att kasta bort tusentals fullt fungerande LCD displayer på ALLA mobiler och surfplattor som lagas varje dag.

Som Bjarne skrev så går det att beställa på Ebay eller Amazon.co.uk för ca 30£. Finns också demo på youtube om hur man byter, själv vågar jag inte. Sök "P5110 digitizer" på Amazon.co.uk

Last edited: 6 februari 2013