Ville se semifinalen av Sverige-Tjeckien igår på tv6play, då jag precis skaffat min Desire så sökte jag runt på nätet efter en app för det men insåg snabbt att det inte finns. Så då tänkte jag att jag lika gärna kan se den i browsern men efter att den laddat upp till 80% så fick jag felmeddelandet: " Avsnittet/Klippet kan inte visas på grund av att datorns klocka verkar vara felinställd ställ om klockan till rätt tidszon och försök igen " Någon som provat samma sak? försökte nyss igen för att se bronsmatchen men de går inte idag heller Kan väl annars säga om min Desire att jag måste ladda den efter typ halva dan när den varit fulladdad efter natten.
Se över vilka applikationer du har installerade och titta på batterikonsumtionen: Meny->Inställningar->Om telefonen->Batterianvändning. Det är förmdligen något program/widget som förhindrar telefonen från att gå ned i sömnläge, en hel dag skall telefonen klara av även vid hygglig användning.
Batteriet kommer bli bättre efter ett litet tag, har inte full kapacitet från början. Sen brukar man kanske leka lite väl mycket med telefonen i början
Jag fick samma problem när jag skulle prova att kolla på hockeyn via TV6play. Trots att jag provade att manuellt ställa in flera olika tidszoner, eller köra på automatisk. Nån som har koll på vad som var fel? /Jocce
Jag hade samma fel. Ingen aning varför dock. @ InDesire: Testa sätt ett fast Network Mode under Mobile Network Settings. Om du kör GSM / WCDMA auto så slukar det batteri som fan ifall man bor på gränsen till WCDMA täckning. Vilket jag gör. Mobilen var skållhet och fick laddas var 4e timme ungefär. Nu bytte jag till GSM only, funkar perfekt.
Ja sjukt drygt! Hoppas dom inser att det är en stor marknad och fixar appar för alla play-kanaler! @ Whylex Jag provade det, men då har jag ju ingen tillgång till 3g? Då mitt trådlösa nätverk hemma är sämre än 3g´n så kör jag på den istället, kommer ju inte i närheten av min kvot på 5gb/månad ändå!