Uppdateringsfrekvens

Diskussion i 'Allmänt' startad av minimunk, 19 juni 2013.

1. minimunk

minimunk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Letar efter statistik över hur vanligt det är att androidanvändare uppdaterar sina telefoner när en ny androidversion blir tillgänglig för dem.

Är det någon som vet var man kan få tag i sådan statistik?

Skulle också vara mycket intresserad av att se statistik med telefonmodeller och vilken version de har av sin android just nu för att utifrån det kunna dra gissningar om hur stor andel som inte uppdaterar sina lurar.

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
  3. minimunk

minimunk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar, men den förtäljer inte hur många som har möjlighet men väljer att inte uppgradera sin telefon från tex 2.3.6 till 2.3.7.

4. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Sådan statistik blir nog ganska svår att hitta. I stort sett alla har ju möjlighet att uppdatera till en nyare version eftersom Android är open source. Min gamla SGS har officiellt stöd fram till 2.3.3+ (kommer inte ihåg exakt vilken), men kör 4.2.2 tack vare Cyanogenmod. Om du vill ha någon sådan statistik får du nog kontakta tillverkarna, fråga hur många enheter de sålt av varje modell och hur många som kör senaste uppdateringen. Sådan statistik skulle dock inte bli så bra eftersom den troligen inte tar hänsyn till inaktiva enheter.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD