Allmän hjälptråd

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Tinnie, 7 jul 2010.

1. Tinnie

Tinnie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tänkte att det kunde behövas en allmän hjälptråd för småfrågor där man kanske inte har lust att starta en helt ny tråd för det.

Min fråga: Råkade välja min webläsare xscope som standardåtgärd för en grej, nu ångrade jag mig och vill välja ett annat program för att öppna länken men jag lyckas inte komma på hur jag gör. Klickar jag på länken så startar xscope och det går ju inte att högerklicka som på datorn..

2. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 475
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Menu -> Settings -> Applications -> Manage applications -> Xscope -> Clear Defaults
    Gissar jag på, om inte så välj "Browser" istället för "Xscope" och klicka "Clear Defaults"

3. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag har ett liknande problem med pure messenger widget, där öppnas moxier istf gmail pga en liten feltryckning, ominstallation av widgeten hjälper inte...

4. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 475
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Testa samma sak som jag skrev där uppe men välj "Clear defaults" på Moxier

5. zulle

zulle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    252
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Som rodak skriver ovan så är det inställningar, program, hantera program, (hitta programet ifråga), rensa standardinställningar

6. Tinnie

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack, funkade! :)

7. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tack. Ni ser vad enkelt det kan vara, jag höll på och fippla med min fråga när du svarade, därför missade jag det...

8. Tinnie

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nytt problem! eller snarare ett gammalt problem sedan flera månader tillbaks som jag har försökt lösa på egen hand hittills, utan att lyckas eller bara lyckas tillfälligt.

Jag använder som sagt xscope som webläsare, ibland även dolphin om xscope dummar sig. På båda webläsarna har detta problem uppstått. När jag har försökt logga in på ett eller flera forum(det handlar framförallt om ett speciellt forum, som är mitt hem på internet och som dessutom kräver inloggning för att få läsa halva forumet, men det har även hänt på ett annat ställe) så har jag skrivit in användarnamn, lösenord och sen fått frågan om webläsaren ska spara lösenordet och jag klickar "ja". Jag klickar även i att jag vill bli automatiskt inloggad. Jag sparar sidan på favoriter. Sen har denna automatiska inloggning funkat i några dagar för att sedan kräva att jag måste logga in varje gång jag besöker sidan. Problemet är att när jag då försöker logga in så går det inte. Användarnamn och lösenord är rätt, jag klickar logga in, får ett meddelande om att jag loggats in men hamnar sedan på inlogg-sidan igen. INTE inloggad. Jag har rensat cacheinställningar, rensat data, rensat standardinställningar, på ALLA webläsare, inget funkar. Till slut avinstallerade jag både xscope och dolphin och installerade om. Då funkade det.... i några dagar. Vad är fel? jag fattar inte. Jag har ingen lust med att avinstallera om ominstallera en gång var tredje dag heller (har dessutom köpt xscope när betalapps kom. Den var inte dyr men ändå. Avinstallera vill jag väl inte då).

Jag kanske borde ha postat det här i en annan del av forumet, för jag antar att det här inte är ett x10-specifikt problem, men jag börjar här ändå och ser om någon har en aning om vad problemet är.

9. Tinnie

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

En datanörd-kompis hjälpte mig tidigare idag. Det var något med att rensa cookies (varav två av oss andra skrek "Delete cookies, noooooo!". :D