Appanonymizer

Diskussion i 'Applikationer' startad av Arne Anka, 13 maj 2011.

1. Arne Anka

Arne Anka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

En sak slog mig häromdagen när iag scrollade igenom market efter ett spel och det var antalet porrappar. Inte så att jag var förvånad eller upprörd utan det jag borjade fundera på om det är många som faktiskt köper dessa appar. Porr har visserligen alltid haft en marknad så det är inget nytt.

Men om man köper ett antal porrappar så syns väl dessa i applistan? Och hur lätt är det inte att kompisar, kolleger eller familj får syn på dessa. Atminstone jag skulle tycka det vore pinsamt om någon fick syn på mina appar med namn som big tits, gay sex etc.

Så slutligen kommer jag till poängen: finns det i android ett sätt att dölja vissa appar? Det som slog mig är att annars kan det vara en bra idé för en app - om en sadan ens är möjlig på en orootad android?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

2. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Jo det kan man göra om man använder en tredjeparts launcher te.x. Launcher Pro. Jag använder funktionen främst för att slippa se alla appar jag inte använder

3. Arne Anka

Arne Anka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Kollade launcher och den gör jobbet. Appar som tex poweramp unlocker som inte behövs är den bra på att ta bort . Men det kanske finns en marknad för en app som döljer “pinsamma“ appar och som man måste ange ett lösen för att de skall synas. Får se om jag orkar lägga tid på en sådan.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk