[Appförslag] Bensinpriser

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av mooxie, 15 nov 2010.

1. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Var ute och kollade runt lite på vart man kunde hitta billiga bensinpriser i landet. Hittade då sidan http://www.bensinpriser.nu/ som verkar vara helt användardriven. Känns som detta skulle vara en perfekt site att utveckla en app för. De har ju en wap sida idag. Men det vore ju grymt att kunna ha en app som kan känna av med gps vilket område man är i sedan lista de närmsta billigaste bensinstationerna.
    Även att man skulle kunna uppdatera priser direkt via appen helst också att den känner av vart man är så att det blir så lite krongel som möjligt. Tror det skulle få fart på rapporterna om priserna samt att vi alla kanske får det enklare att tanka billigt. Någon som orkar dra i detta.

Obs tror det är bra om man tar kontakt med de som driver siten innan man börjar med projektet.

2. mgman

mgman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
  3. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Helt missat den tack för länken räcker ju med en app gäller väl att vi börjar använda den också då ;)

4. Nerderer

Nerderer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jag har idag släppt en app som baseras på bensinpriser.nu, med det finurliga namnet Bensinpriser. Sök på den i market så borde du hitta den.

Appen som mgman tipsar om bygger inte på bensinpriser.nu, även om konceptet är samma. Skillnaden är att det är helt olika databaser som används.

5. riper

riper Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    LG Nexus 5X
    Jag får inga träffar när jag söker efter Bensinpriser på Market. Söker jag på bara bensin får jag 2 men ingen verkar vara din. Använder en N1 med 2.2.1.

6. Nerderer

Nerderer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Det är en bugg som gör att appen fryser på 2.2.1 (och kanske 2.2, jag har dock bara fått det bekräftat från folk som använder Nexus med 2.2.1), så jag har tagit bort stödet för den versionen tillsvidare. Jag kan inte heller felsöka, då min telefon bara har 2.1 och emulatorn med 2.2 inte beter sig som riktig hårdvara med 2.2.

Istället avvaktar jag lite, för att se om jag hittar någon lösning. Förhoppningsvis släpps även 2.3 snart, och då kanske appen funkar som den ska igen.

7. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det är inga problem med bensinkollen i Froyo på en Hero iaf!