Död pixel :(

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av trozen, 25 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. trozen

trozen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Hej...

Jag upptäckte idag när jag satt och pillade på telefonen att jag hade en svart prick på skärmen, försökte pilla bort den men det gick inte, kollade noggrannare och insåg att det var en död pixel som var där.

Den är helt svar och syns endast vid ljusa bakgrunder, egentligen syns den inte mycket men när man vet om den är det jävulst irriterande.

Vad bör jag göra? När man vet att man har en död pixel blir man som lite deppig, och det ligger hela tiden i bakhuvudet att man inte har en felfri telefon..

Kan jag skicka in telefonen och få den åtgärdad? Vad har ni för erfarenheter av detta? Telefonen är ju så pass ny att det är väldigt surt att redan ha en död pixel...

2. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det går på garantin. Surt bara att skicka iväg den. Men det är möjligt att man kräva en helt ny. Du får läsa på lite om det :P Om du vill skicka in den så får du kontakta försäljaren eller Samsung.

3. nobodysdiary

nobodysdiary Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det skulle möjligtvis vara om det är inom DOA tiden, men en död pixel kan jag nästa säga med största sannolikhet att det inte går på garanti då det går som skönhetsfel.. Nu vet jag inte exakt vad Samsung har för pixelgaranti men tror knappast den gäller enbart för 1.. Tyvärr så är det nog så illa :/ säkert någon annan som vet mer om detta än jag!

Annars kan du ringa och höra med Samsung, och se vad dom säger..

Last edited: 26 jun 2011
  4. trozen

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Jag mailade igår halebop och dom sa att jag skulle göra en felanmälan och skicka in telefonen, och då skulle servicen kolla om det går på garantin eller inte... kunde inte få något besked innan om det ens är någon ide att skicka in telefonen...

Har samsung någon svensk support man kan ringa?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. svartis

svartis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

6. trozen

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

7. Dot

Dot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu gissar jag, men det är inte ens troligt att det är en hel pixel som har slocknat, utan en eller flera fjärdedelar av en. Testa med Screen Test för att se vad som är dött. Bara att klicka på skärmen så får du se färgerna separerade.

8. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Vi har riktlinjer som vi vill att alla följer.
    Visserligen strular url'n till dessa men likväl är strukturen glasklart uppenbart eller borde vara.
    Låser tråden och när du vill göra det ordentligt är du välkommen att skicka mig ett pn så öppnar jag upp tråden igen

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.