e post

Diskussion i 'Applikationer' startad av Nisseaktersnurra, 2 jun 2011.

1. Nisseaktersnurra

Nisseaktersnurra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

behöver en guide hur man går till väga.provat flera olika appar men kan bara ta emot men ej skicka med mitt Bahnhof konto.går det bara via gmail?

2. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Kontrollera med din operatör om du behöver använda deras epostserver/relä för utgående epost. En del operatörer blockerar nog port 25 som används för att skicka epost för att minska spam/missbruk.

Alternativt om din epostleverantör stödjer port 465 som använder ssl, och som kanske inte blockeras.

3. Nisseaktersnurra

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det ingen som skickar mail? Hur göra ni?

4. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Har du gjort vad mikma sa, dvs kolla med din operatör så de inte blockar port 25 som är för utgående mejl.

5. Nisseaktersnurra

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Trodde android skulle vara något att ha men ångrar mig redan.inga problem att skicka och ta emot med symbian

6. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Vägra läsa, precis samma på en iphone om du måste ha speciella inställningar för mail. Troll?

7. Nisseaktersnurra

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilket skräp man köpt.blir till att sälja direkt.Nej dom blockerar inte den porten

8. fizz

fizz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jo, symbian känns ju väldigt 2011... ;)

Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!

9. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det är inte Androids fel att du inte kan skicka e-post.
    Jag har min jobbmail i telefonen och det funkar för mig. Den e-postservern vi har använder port 2525 för utgående e-post för att ta sig förbi operatörernas blockering och kräver autentisering med användarnamn och lösenord.

Vad har du för operatör?
    Tänk också på att även om din mobiloperatör inte blockerar port 25 så kan du få problem om du ansluter via wifi. Alla operatörer jag har stöt på blockerar port 25 och har egna mailservrar som dom vill att man använder för för utgående mail.

10. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Låt han sälja den, då kommer det kanske nån som har mer glädje av den och som kanske är villig att läsa. Denna tråd borde låsas då han inte vill förstå vad vi skriver.

11. Nisseaktersnurra

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag LÄSER..förstår inte varför det fungerar på min Nokia N8 men inte på min Galaxy S2...Du har nog rätt..blir att sälja den...batteriet räcker 14-18 timmar max med lite surf..trodde den skulle räcka 2 dagar..inget bra steg räknar program,dålig gps och inget bra navigerings program.t.o.m sports tracker e mycket sämre till denna..telefonen blir ibland så varm att det e obehagligt att hålla i den luktar skumt om den,ska vara så sa dom i affären.och inte fungerar mejlen som tänkt........klart man blir besviken när man köper det bästa som ska finnas och så fungerar den sämre än min gamla..spenderat åtskilliga timmar och läst på olika forum men dom flesta verkar mest bara vara intresserade att roota om den eller flasha..tycker den e riktig snabb och inget lagg alls men det jag söker hos den finns inte..:mad:

12. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Om du bara gav oss lite information så kanske vi kunde hjälpa dig men du verkar mest vara intresserad av att gnälla.
    Så sälj du din telefon medan den fortfarande är relativt ny och du kan få en slant för den.

13. Nisseaktersnurra

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag frågade vänligt i början men blev hackad på direkt...har samma abonnemang på mobilen som förut..samma nummer...samma internet leverantör hemma som förut men inte fungerar det..har provat säkert 5 olika e-post program och följt guiden som fanns till android men det fungerar inte ändå..jag skiter i det nu..får väl gå in på deras webmail om jag behöver svara..

14. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Vilka appar har du testat? Vilka inställningar? Vilka inställningar kör du i symbian? Vad står det på leverantörens hemsida?

Ge information så kommer folk (kunna) hjälpa dig!

Sent from my Nexus S using Tapatalk