Ersätta musikspelaren?

Diskussion i 'Allmänt' startad av guuhhh, 4 mar 2011.

1. guuhhh

guuhhh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag är en nybliven Androidägare, har en Samsung Galaxy S. Men jag blir gråhårig på musikspelaren, när jag ska skapa nya spellistor. i min förra telefon, en Sony Ericsson W595, kunde jag fixa färdiga mappar i datorn, sedan lägga in dem i minneskortet, när jag skulle skapa spellistor så öppnade jag mappen hårdrock till exempel, och markerade antingen flera låtar eller alla, och så skapades en spellista med de hårdrocklåtarna etc, nu måste man markera en efter en av hundratals låtar, mycket jobbigt och frustrerande, då ALLA låtar på minneskortet dyker upp i en enda lång lista, trots att de ligger i skilda mappar på minneskortet. Någon som känner till ett bra program som underlättar skapande av spellistor utan att behöva rota igenom tusentals låtar, utan visar en mapp i taget, och kunna markera antingen enskilda låtar, eller alla låtar i en mapp och skapa en spellista? Eller ska man kanske fixa en bättre filhanterare, tips?

2. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

3. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Kolla på Poweramp

worldwide gillar detta.
  4. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Skrev detta i en annan tråd:

På denna punkt beror det nog på stor del hur du lyssnar på musik och hur du har den lagrad. Hade du tänkt använda spotify är det nog ingen skillnad mellan telefonerna, men har du din musik redan intergrerad i iTunes så är det en klar fördel för iPhonen.

Gällande gränssnitt till musik android program så börjar det dyka upp en del kompetenta. PowerAMP har nämts tidigare i tråden.

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/H1UO6DakowM?fs=1&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/H1UO6DakowM?fs=1&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Dessutom så har du winamp till android

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/UVowASTmHJg?fs=1&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/UVowASTmHJg?fs=1&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

DoubleTwist
    <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/MHkqy7jG06g?fs=1&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/MHkqy7jG06g?fs=1&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

Värt att påpeka är att båda av de sista programmena kan synka över wifi. En enkel sökning på google gav följande test:
    http://lifehacker.com/5644760/battl...players-the-best-alternative-players-compared

5. guuhhh

guuhhh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, ska prova båda, men kan man alltså skapa en spellista permanent så att säga i Power amp och winamp? Och med ett klick markera alla låtarna i en mapp och göra en spellista av dem?

6. JonteeH

JonteeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ni som säger Poweramp. Är gratisversionen värd att använda också eller är det betalversionen som gäller? ;p

7. AVR4000

AVR4000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

MINA ENHETER

Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Gratisversionen av PowerAMP är en provversion så det är betalversionen som gäller i så mening att man behöver betala när testet är över. Jag rekommenderar den.

För alternativ musikbläddring finns Museek som ger en intressant 3D-vy över alla album. Mycket annorlunda hantering.

För min del är det dock PowerAMP som gäller. Hög ljudkvalitet, användbar EQ (som inte förstör ljudet utan enbart korrigerar vald frekvens) och ett mycket bra gränsnitt. Det enda som hade varit lite underhållande är någon 3D-bläddring som Museek har men det är inget annat än ögongodis. För praktiskt är det inte med mina ungefär 230 album.;)

8. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Jag testade att installera poweramp. Jag finner det extremt störande att den börjar spela varje gång jag kopplar in lurar i telefonen. Hur stänger man av detta?

/Spaderess

9. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Tryck MENU men välj inställningar sen gå till headset options och kryssa av "resume on headset connect".

Spaderess gillar detta.
  10. Gotdroid

Gotdroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Musiken sorterat snyggt i mappar - hur spela mapp?

Jag har min musik i mappar en huvudmapp, music, men den jäkla telefonen envisas med att sortera efter album, artist, låtar... och det vill inte jag!
    Det finns en flik, Spellista (or?) men hur man skapar sådan hittar jag inte... :(

Har installerat ett mapp-program som kanske är bra men inte för ändamålet.
    Nåt tips, måste man installera ytterligare en spelare och i såfall, finns det nån jättegratis? :-*

Om detta hamnar fel kanske nån är vänlig och hänvisar mig rätt men jag kände att frågeställaren och jag kanske är inne på ung samma spår...

11. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Med risk för att låta repetitiv, testa Poweramp. 1mån trial, sen kommer det upp en ruta om att trial är över (men du kan fortfarande spela). Du kommer inte att vilja byta efter du testat, så då är det bara att pynta 30-40sek.

I Poweramp kan du sortera som du vill i mappvy, dessutom har du ett bibliotek där du efterliknar vanliga spelare lite mer (alltså går in under "Artist" eller "Genre" och vidare).

Det är bara att testa, det är gratis!

12. Gotdroid

Gotdroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så, mina nya, fina Nexus S klarar inte spellistor... hrmm... det låter så otroligt, så ogenomtänkt och så 1900-tal att det kanske är sant... en inbyggd musikspelare utan spellistor men med en spellisteflik... Njaa, får nog forska vidare först ;)

13. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    PlayerPro är rätt grym också. Inte så mycket inställningar i den men betydligt snyggare än poweramp och det finns tio olika skins så man kan byta (fast det enda som e snyggt (enligt mig) är sense-skinet)

14. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Varför har alla musikspelare i android market INTE volym slider eller volym knapp på sitt UI? Samsungs egna musikspelare i SGS, Poweramp och iphone's musikspelare har det, men inte alla andra. Varför inte? Skit jobbigt att alltid höja med volymknapparna!

15. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Spellistor? Ingen aning om standardappen klarar det (men antar deT), fick nog av att bara titta på skiten (EQ saknas tex) och jag tankade hem Poweramp. Poweramp klarar absolut playlists och har därtill en vanlig "kö"-funktion också...