"Felanmälan"

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av jesperb-, 26 jun 2011.

1. jesperb-

jesperb- Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare Swedroiders!

Jag har haft min O2X sedan release ungefär, i början var jag helnöjd, eller iallafall vad jag trodde.. Det var nog glädjen av en ny telefon i handen som övervägde mina känslor. Dagarna gick och jag började upptäcka mer och mer fel på telefonen, några fel i korthet;

* 3 sekunders fördröjning på låsknappen (tid innan själva låsmenyn visas) har f.ö. testat flera olika lås.

* Frekventa omstarter.

* Otroligt dåligt ljud vid samtal, går inte lägga på ibland ens.

* Dåligt ljud i överlag.

* Lagg i menyerna, spelar ingen roll vilken launcher jag har.

* Batteritiden (dock lösts på obestämd tid).

* Samt massa andra små irriterande buggar som får en att vilja kasta mobilen i väggen

Hur som haver.. jag har ivrigt väntat på någon slags uppdatering som många andra här inne. Jag är inte den som ger sig i första taget och ville ge LG en chans då mobilen faktiskt hade potential.
    När jag i fredags kom hem från lite midsommarfirande skulle jag öppna dörren till huset varpå jag tappar mobilen i marken(sten mark), den hamnar på baksidan och till min stora förvåning är glaset nu heeelt sprucket. Så jag råkade tappa den från 50cm(max) höjd ner på stenplattorna, den hamnar på baksidan, glaset PÅ FRAMSIDAN går sönder?

Mobilen i sig fungerar lika "fint" som den gjorde innan dock med den nu mera spruckna skärmen. Jag hade sedan innan planerat att lämna in den och kräva ut en ny, t.ex. sgs2(förslag?) men nu med den spruckna rutan så är frågan om garantin håller då dom säkerligen kommer skylla på mobilen blev sämre i prestanda tack vare "kraschen"..

Min operatör är 3 och jag funderar på att gå dit imorgon och försöka få en ny mobil, min fråga till er är; hur ska jag gå tillväga?

2. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Du kan inte på allvar tro att du kan byta in en fysikt trasig mobil mot en ny genom att hävda att den faktiskt inte fungerade som skulle innan olyckan. Lyckas du med det är du GUD!
    Enda möjligheten till ny mobil är någon slags drulleförsäkring men då kan du lika gärna "råka" tappa den i vattnet eller "råka" köra över den med bilen.

3. Benteboy

Benteboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hoppas du skämtar???

4. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Nej, inte alls, du har haft sönder din telefon och även om du har rätt i sak att den strular i övrigt, så kommer du få svårt att få en ny telefon helt utan diskussion.
    De kommer förmodligen i bästa fall ge dig en ny 02X OM du har en drulleförsäkring tecknad hos tre, annars är det hemförsäkringen som gäller.