FluidScreen

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av Arcuza, 26 nov 2010.

1. Arcuza

Arcuza Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har skrivit kod för simulering av vindskjuvning och stress på objekt i virtuella vindtunnelexperiment. En lång tid av optimering gav en kod som var så snabb att jag kunde köra 2D vindtunnlar i realtid i en vanlig webbläsare med Microsoft Silverlight.

Nu sitter jag med en HTC Desire och tänker att det vore riktigt tufft om koden kunde användas i bakgrunden på hemskärmen.

Om man i en LIVE bakgrundsapp kan få tag i var fingret trycker på skärmen kan man få bakgrunden att se ut som att man stoppar ner en färgad pensel i ett vattenbad och rör runt.

Om någon är intresserad kan jag dela med mig av koden. Den är original i C men portad till C# (använder dock knappt något C#-specifikt).

Förtydligande: Jag kan inte skriva appen, men jag har koden för simuleringen. Vill någon annan skriva appen delar jag gärna med mig av koden för simuleringen.

Last edited: 26 nov 2010
  2. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Asfräckt om någon fortsatte på detta!
    Dock kan jag inte själv, har inte kunskapen till det. ;)

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag kan inte lova att jag kan göra något men jag tar gärna en titt så får jag se om jag kan få ihop något när tiden finns. Så länge jag förstår din kod från början :)

Till min desire finns det i alla fall vatten som en live-bakgrund. Något sådant?

Last edited: 30 nov 2010
  4. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag instämmer med att det vore hur snyggt som helst om jag nu förstår korrekt hur det ska vara. Dock så är min kunskap helt åt h*****e när det gäller det som efterfrågas här.
    @zooklubba kom igen nu vi vet att du fixar det!!!

5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är bara för TS att dra iväg ett pm :P

6. Arcuza

Arcuza Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här har ni ett exempel på en app som simulerar vätska (så ni får ett hum om hur det skulle kunna se ut):

http://www.appbrain.com/app/plasmeriser/com.plasmeriser

Jag kan inget om android, så om någon börjar med en live-bakgrundsapp som kan registrera skärmtryckningar och rita bakgrunden därefter är resten piece of cake.

Än bättre blir det om man kan få tag i förgrundens ikoner och använda grafik därifrån för att skapa spår av dem när användaren byter skärm.