Fråga: Gå ner i storlek, märkbar skillnad?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Aladaladob, 3 jun 2019.

  1. Aladaladob

    Aladaladob Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej alla nya kompisar.
    Jag har i dag en P20 PRO och tycker om den! Men jag känner såhär; är den inte lite väl stor? Sneglar på en S10e och känner att den ser ut att passa mina händer och mina fickor bättre.
    Har någon här gjort samma resa? Det är ju ingen jättejätteskillnad på dem men spontant känns det enklare med S10e's storlek. Jag vet ju inte hur det kommer kännas efter ett par dagar / veckor.

    Jag är medveten om att S10e saknar saker som P20 Pro briljerar i, t.ex. optisk zoom etc. Men jag använder den funktionen jättesällan.

    Finns det bättre alternativ på marknaden för mig om jag skulle vilja gå ner i storlek?

    Om tråden hamnat fel underforum så vänligen tillrättavisa mig.
     
    onekw gillar detta.
  2. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Jag har själv bytt mellan android och iPhone flera gånger fram och tillbaka och mellan olika skärmstorlekar, och senast till en iPhone 8. Upplevde den som väldigt liten i någon dag men sedan var det inga problem! Sedan tittar jag inte på film på min telefon så då kanske det kan vara annat, men jag skulle säga att man vänjer sig.

    Däremot så vet jag inte om jag skulle vilja leva utan oled / amoled igen efter att ha det på min nuvarande huawei.

    Går just nu och väntar på min Xperia 1 som sannolikt kommer kännas helt enorm... :D
     
    chraist gillar detta.
  3. Aladaladob

    Aladaladob Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4
    Det är inte själva grejen med att vänja mig vid en mindre skärm som jag är orolig för; jag VILL ha en mindre skärm! :D Men jag tänker mer, är skillnaden mellan P20 PRO och S10e såpass stor så att jag ens kommer märka nån skillnad?
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Gjorde en liknande resa när jag gick från en Nexus 6 till en Huawei P10. Det tog några dagar så uppskattade jag det mindre formatet. Nu två år senare så har jag fortfarande kvar min P10, de dagar jag kan sakna nexusen är just vid längre YouTube tittande. Annars är det bara att köra på tycker jag.
     
    msandstedt gillar detta.
  5. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Du kommer garanterat märka skillnad mellan P20 Pro och S10e. Har en S10e nu och den känns optimal för mig.

    Kolla in den här länken för en jämförelse Huawei P20 Pro vs Samsung Galaxy S10e - Visual phone size compare
     
    chraist gillar detta.
  6. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 368
    Mottagna gillanden:
    5 127
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Jag har gjort just det bytet i början av April, har växlat lite fram och tillbaka några gånger sedan dess men känner att jag trivs bäst med S10E. I början var batteritiden riktigt dåligt i jämförelse med P20Pro men den har det senaste blivit betydligt bättre efter några uppdateringar, i går hade jag 33% batteri kvar efter 3,5 timmas skärmtid så helt acceptabelt nu tycker jag. S10E känner jag har ganska likvärdig kamera som P20pro förutom Zoom-möjlighten då. Använde den ändå inte så ofta men tycker det är kul med vidvinkeln S10E erbjuder istället. Och just det, snabbheten och flytet i S10E är märkbart bättre, har också blivit bättre efter senaste uppdateringen, riktigt trevlig mobil och jag tror inte du kommer att ångra dig!
     
    Kristy och chraist gillar detta.
  7. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 368
    Mottagna gillanden:
    5 127
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    P10 var riktigt trevlig, kan ångra att jag gjorde mig av med den, har varit en byteskarrusell efter det med Mate 10Pro, Moto X4, och P20 Pro, känner att storleken på S10E och känslan i handen liknar P10,
     
  8. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Jag funderar allvarligt på att skaffa telefon med liten skärm igen. Av den enkla anledningen att jag då skulle sluta surfa så mycket. Att sitta med en 6 tums skärm och läsa är ju fantastiskt behagligt.

    Till och med så behagligt för surf att det slår ut datorskärmen med hästlängder.