Gammal ”powerlur”

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av BrearedsDea, 10 aug 2023.

1. BrearedsDea

BrearedsDea Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    952
    Kör iOS men har alltid en android liggandes i lådan som kommer fram när man ska testa något som iOS inte klarar av. Oftast handlar det om nåt mod till spel eller liknande. Inget avancerat. Men min oneplus one börjar bli begränsad och klarar inte av dagens spel särskilt bra. Så tänkte uppgradera mig lite.
    Vad skulle ni rekommendera? Är det dumt att köpa rootad telefon? Eller kan jag bli begränsad inom något eller 2 år pga uteblivande uppdateringar då?
    Ett plus är om den faktiskt funkar att spela på, kan man ha den som spel-lur istället för min iPhone. Men främst är det bara lite lek. Använda alltså några gånger per år typ. Budget runt 1000-1500 max. Begagnad oneplus eller pixel är mina första tankar, men tar gärna andra förlslag, gärna något man kan ha några år. Så som min oneplus har trotjänat i några år :)

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 307
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan ju köpa en lur som redan är rootad, men innan du använder den är det rimligaste att flasha om den med original-firmware igen, och sedan roota själv. Du kan ju inte veta vad som är inlagt på den om den kommer rootad. Kan ju vara en trojan eller vad som helst, bäst ta det säkra före det osäkra även om det är en leklur.

Bäst är väl något med gott Lineage OS-stöd skulle jag tro. V20 är Android 13: Devices | LineageOS Wiki

Kanske en Pixel 2? Info about walleye | LineageOS Wiki

(SiC), BrearedsDea och jogge gillar detta.
  3. BrearedsDea

BrearedsDea Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    952
    Bra tanke. Hade jag inte tänkt på. Jag ska ju använda mitt Google konto så självklart måste det vara säkert ändå. Jag är inte så kunnig, äger ingen dator så tror inte jag kommer sätta mig in i det själv och roota. Det var några år sedan jag höll på med det så antar att det förändrats sedan dess. Pixel 2 kanske räcker en stund? Men känns som några år gammal den med? Såsom min nuvarande menar jag.