Hjälp....

Diskussion i 'Galaxy S' startad av jocke9000, 9 aug 2010.

1. jocke9000

jocke9000 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena !!

Fick tips om detta forum av en som hjälpte mig lite med min SGS idag, gick in och läste här och blev nyfiken på att få hjälp av er profs.

för det första så har jag svårt att öppan bifogade bilagor i min mail ( POP3 ) offtas måste jag spara bilagorna först ochsen gå in i fil arikvet och öppna den där... detta känns inte rätt

sen för det andra finns det någon i borås trakten som är duktig på att roota telefonen mm som kan tänka sig att hjälpa mig med detta mot lite ersättning, den som nappar på detta förutsätter jag kan sin sak till fullo, jag betalar hellre någon som verkligen kan detta än att fösöka själv.

hoppas på svar..

Hälsningar Jocke.

2. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Öppna bilagor från POP3 mail har jag aldrig använt mig av, så det vet jag inget om.

Men rootningen tror jag faktiskt att du vågar dig på själv om du läser guiden i det här forumet. Du riskerar inte att kunna sabba något, som jag ser det iaf. Samtidigt som du lär dig. Samsung Galaxy S är galet lätt att roota. Men det är ju upp till dig om du vill försöka.

Annars borde det ju nästan finnas någon i det här forumet som bor i närheten som kan.

3. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Anledningen till att du behöver spara bilagorna innan du kan öppna dessa är att telefonen inte automatiskt laddar ner dessa (beroende på storlek möjligtvis), vilket är en fördel, framför allt om man inte har flatrate gällande data.

Och, eftersom telefonen inte automatiskt laddar ner bilagorna så behöver du göra det manuellt, för att sedan öppna dessa manuellt via "Mina filer". Det är egentligen inget konstigt alls.

Din dator gör exakt samma sak, med skillnaden att den laddar ner bilagor direkt och att du får frågan om att "öppna" när du dubbelklickar på filen. Den sparas dock fortfarande på hårddisken. ;)

4. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

5. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej och välkommen :D

Vi har en bra guide hur du enklast rootar din SGS och sen finns det säkert videos på youtube som kan guida dig med det.
    Du vet, alla vi är barn i början men det du gör själv är som känns bäst efteråt. Sen du lär dig mycket under processen också. Kan du flytta filer på din dator och delfragmentera och dylik så kan du fixa detta med är jag säkert på ;):D:D:D

Och naturligtvis kan du alltid återkomma med flera frågor när det behövs om du behöver hjälp med det;)