Hur har Asus varit gällande uppdateringar tidigare?

Diskussion i 'Asus Allmänt' startad av Pixlar, 1 mar 2018.

  1. Pixlar

    Pixlar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S
    Telefon 2:
    Nokia 8
    Försöker hitta någon historik men har lite svårt och finna det.

    Dom nya (iphone kopian) ser ju oerhört prisvärd ut. Men vill gärna veta ifall man fokuserar på uppdateringar. Nokia ligger väldigt nära för inköp.
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    De har varit rätt sega med sina uppdateringar historiskt sett, och dessutom har de skickat med mängder av bloatware. Ett problem är att de haft rätt många varianter på samma modell, vilket säkert bidragit till att det tagit tid att uppdatera telefonerna.

    Om man ser till många andra tillverkare idag går trenden åt färre modeller, men också färre olika serier av samma modell.
     
    Pixlar gillar detta.
  3. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej

    Hur det har varit historiskt finns det en hel del information och trådar på nätet om , så kommer inte utveckla mer kring det.
    Men hur det är nu, är däremot annorlunda.

    ZenUI 4 , i vår Zenfone 4, 4 Pro, Zoom S, etc idag, är betydligt renare - med väldigt få tredjeparts-appar (Facebook & Instagram).

    Vi duplicerar inte Browser, Mail, SMS utan använder Google Chrome, Gmail och Google Android Messenger som standardappar.

    För Zenfone 3, lanserades med Android 6, har vi både uppdaterat till Android 7 och nu senast till Android 8 i december. Zenfone 4 fick Android 8 i början på Januari (lanserades i Norden i slutet på September 2017).

    Gällande säkerhetsuppdateringar är många våra nutida modeller på Januari 2018.
    Zenfone 4 är på Feb, 2018.

    Det finns absolut förbättringar kvar att göra men vi är på god väg.

    Mvh
    ASUS
     
    bernard, Anthraxabuz, Peppadew och 4 andra gillar detta.
  4. Mattsingen

    Mattsingen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Min erfarenhet är att de är ganska bra på att leverera säkerhetsuppdateringar. Problemet är operativsystemsuppdateringar om man inte har en av de mest sålda modellerna. Jag har just nu en Zenfone AR (sedan ett drygt år tillbaka, lite längre tillbaka PadFone 2) väldigt nöjd med telefonen som sådan, men den är kvar på Nougat 7.0. Olika källor har lämnat olika information om uppdateringar, men den senaste mest säkra källan jag sett är att den inte kommer få några mer uppdateringar, förutom möjligtvis säkerhetsuppdateringar.

    Det verkar vara bättre med Asus mer normala telefoner som oftast får uppdateringar.
    Detta är andra gången jag upplever detta med Asus, de ger tidsplaner för uppdateringar av nästan alla modeller, men i slutändan har flera av deras innovativa modeller för mycket jobb bakom för att de ska kunna uppdatera till nya versioner av Android.

    Om du tittar på Zenfone 5/5z så kommer de troligen få Pie tidigt Q2 om man får chansa utifrån tidigare erfarenheter. Beroende på hur många egna lösningar de har i ROG så kan den få det betydligt senare eller inte alls enligt min erfarenhet.

    Hoppas detta ger lite nyans till tidigare svar.
     
    bernard gillar detta.
  5. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Vi hoppas att Android Pie kommer till 5/5Z tidigare än Q2 2019.. :)
    Förhoppningsvis har vi mer information inom kort.

    Mvh
    Asus
     
  6. sali2003

    sali2003 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Jag har Asus zenfone ar . Ff Android 7 .Inga uppdatering