låg samtalsvolym

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av gurgel, 13 jul 2010.

1. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

en kompis till mig har löpt X10:an, han säger att samtals volymen är väldigt låg,alså han hör inte motparten så bra, vad kan detta bero på?
    finns det något sätt att få upp volymen lite extra?

2. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag använder handsfree och tycker precis tvärtom. Alldeles för högt på lägsta nivån.

3. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

är det ingen som vet, eller finns det någon app man kan ladda ner som höjer samtalsvolymen?

4. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

I dagsläget finns ingen fix för detta. Jag tyckte också att samtalsvolymen var märkligt låg i början och i vissa fall även så idag. Jag har dock vant mig och irriterar mig inte så ofta nu plus så använder jag BT oftast.

5. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag lämnade in min på reparation, dvs byte av högtalare + update av software. Lika illa, låg volym, burkigt ljud och knaster/sprak. :( Jag stod inte ut, sålde den.

6. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Märkligt eftersom den bra mycket billigare X10 mini har kalas ljud både i hörluren och den externa högtalaren.

7. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag hade aldrig sålt min x10 ifall den hade samma ljudkvalité/volym som lillbrorsan x10 mini. Jag har nu jämfört dem...

8. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 717
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    om man ska jämföra X10 mini och X10 Mini pro mot X10i så finns det så klart skillnad i volymen men det är väl inget fel heller eftersom ljudvolymen måste först gå igenom en certifiering innan telefonen godkänns enligt de kända standarder.

9. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

jag brukar få sänka volymen när jag pratar för att inte få ont i örat....

10. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Samma här 2-3 snäpp får jag sänka för annars är det ju som en högtalartelefon.... Folk måste ha dålig hörsel nuförtiden... :innocent:

11. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Håller med om att det är låg volym. Har haft samma problem med M600 och P1i.
    Börjar vänja mig vid den låga volymen.
    Svarade i sambons iPhone här om dagen och trodde jag skulle spräcka trumhinnan, där kan man snacka om bra ljud (ursäkta att jag "svär i kyrkan").
    Men det är egentligen inget problem så länge det inte är bullrigt omkring en, som på t-banan, bussen eller nära biltrafik (läs även lastbil, buss etc.).
    Synd dock..

12. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag har problem med att ljudnivån är höh när jag använder headsetet. Det fungerar bra med BT men inte med sladd. När jag tittat på samtalsljudsskalan och försöker minska nivån går det inte. Den stoppar på ca 0,5 cm blå indikering. Att komma under den går inte och det skulle jag behöva. Hur ser det ut hos er? Går det att dra ner så långt att ingen blå markering syns?:ehm:

13. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Har talat med supporten om varför det inte går att sänka volymen till 0 dvs ingenting blått syns. Det går ju vad gäller volymen på mediespelaren. Skulle ialla fall framföras.:ehm:

14. Rockness

Rockness Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är nog dags att byta märke, dåligt ljud, dålig batteritid, idiotiska lösningar på självklara saker, inga förklaringar på vad uppdateringarna gör med telefonen....

15. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Mig veterligen gäller detta merparten av alla tillverkare utom möjligen Apple.

Last edited: 28 jul 2010
  16. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

vad kör du för basband?? Jag piskar brorsans desire med 3 dagar... piskar polarens ifåne med 3 dagar... å då pillar jag på den konstant.. e som en jävla 12-åring som precis upptäckt porrfilm...

17. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Kan du skriva en rad om du kan dra ner ljudvolymen t 0 dvs ingen blå markering alls. Jag kan inte det. För övrigt piskar jag ingenting och har laddaren med mig vart jag än går.

18. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag kan inte dra ner volymen till noll. Men för mig är noll lika med inget ljud alls. Vad är nyttan med det? Drar man ner ringvolymen till noll går den över till vibra följt av knäpptyst.

19. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Det finns en nivå mellan 0 och den centimeter som nivån stoppar vid. Min fråga var om det är fler än jag som inte kan nå den sista biten. Jag har inte skrivit en rad om att jag inte vill höra den som ringer mig eller som jag ringer upp. Jag ville veta om min lur är annorlunda än andras.
    Om du inte har upptäckt det så går det att få ner ljudnivån till längre i mediaspelaren. Jag undrar varför det inte är lika i båda.

20. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Det har du ju iofs rätt i, det var inte meningen att låta sarkastisk. Men nu är det en SE telefon du har så då är det olika i olika menyer. Svårare än så är det inte. Jag har haft några smartphones från dem nu så jag har slutat reflektera över att de inte alltid är så "smarta".

För att svara lite tydligare på frågan så har jag ganska exakt 5 mm blått kvar som minst vid samtal i telefonen och 2 mm blått kvar som lägst vid samtal över BT. Dvs ännu en skillnad ;-)