"långsam" datasurf....

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av dweebling, 12 aug 2011.

1. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jämförde mini pro mot sgs II här hemma och det var större skillnad än väntat.
    Mini pro ligger på 2.2 till 2.7mbit och sgs II kommer upp i 3.9 till 4.7 mbit.

Självklart jämfördes med samma operatör och samma surftillägg med max 6mbit och tre mätningar. Först ena telefonen, sen andra osv.

Har ngn gjort jämförelse? Kan ju vara en viktig bit om man tex tänker använda mini´n som hotspot till datorn och säga upp fasta bredbandet (såg att ngn funderade på detta)

Såg att ngn hade problem med BT mw600.. provade idag att streama både via wifi och data, inget hack alls när jag lyssnade via BT mw600 (tune in radio)

2. Jojje72

Jojje72 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Delade resurser

Eftersom nätet du testar mot använder delade resurser så blir sånna där jämförande tester alltid lite missvisande om man inte kör testet över lång tid och väldigt många gånger.

Istället bör man vid jämförande tester testa datahastigheten mot en känd källa som man vet bara används av dig och sedan jämföra resultaten, då först kan man uttala sig om den ena eller andra telefonen är snabbare på riktigt.

3. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag har nu även provat dra ner en större fil från jobbserver och liknande resultat.

Tyvärr har jag märkt att den också tappar några pinnar då och då.
    Vi har ändå sju telefoner med 3g här hemma och har alltid haft bra mottagning med vår operatör med ständigt fulla pinnar.
    Trist men dottern är väldigt nöjd med telefonen ändå, det är det viktigaste.

4. Jack Bohlen

Jack Bohlen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag fick ut 4Mbit nu när jag testade (har maximalt 6Mbit), så det får väl anses vara ok.