Min önskefunktion

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av maruda, 2 sept 2010.

1. maruda

maruda Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag har använt diverse smartphones och innan dess även Palm. Jag har hela tiden haft ett en dröm, nämligen att kontakter och kalender vore bättre ihopkopplat.
    Ringer en kontakt och jag bestämmer ett möte ska jag inte behöva gå in i kalendern och skriva in namnet i ett nytt möte..istället borde jag kunna klicka på kontakten som jag ju har uppe (om den finns i kontakter redan) och få upp "skapa nytt möte". När sedan detta infaller kanske jag är försenad, då är det bara att klicka i kalendern så kommer kontakten upp och jag kan messa eller ringa (istället för omvägen att gå ur kalendern och in i adressboken).

I både Outlook och Google mail/kontakter/kalender kan man bjuda in kontakter till möten..men det är ett steg för långt. Jag vill ha denna funktion utan att skicka massa meddelanden till deltagare...dom får sköta sina egna kalendrar.

Vad säger ni utvecklare..kan detta bli verklighet nån dag?

maruda:mad:

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Dialer One har en liknande funktion.
    Långtryck på en kontakt och du kan välja "Add event in Calendar"

3. maruda

maruda Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha tack för tipset..ja funkar i alla fall åt ena hållet! Att jag inte sett det förr då. Sen skulle det ju vara bra om den öppnande kontakten från kalendern om man vill.
    Men det är på gång i alla fall..men detta borde förstås vara inbyggt i orginalapparna....

maruda

4. htcbap

htcbap Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

5. gunnar-medial

gunnar-medial Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Last edited: 9 okt 2010