Övriga appar?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av bootyluv, 8 jun 2010.

1. bootyluv

bootyluv Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nyligen blivit ett HTC Desire fan, då jag gick ifrån iPhone 3G.

Jag har läst en del om alla dessa fantastiska appar men en del finns inte på Market, finns det något annat ställe än Market där man kan komma åt appar?

Som tex "FordonsInfo" hittar jag inte.o_O

Kanske ska tillägga att jag fick min telefon igår, hittar även inga liknande trådar/FAQ om detta.

MVH Bootyluv :)

PS. Ett jäkla gott forum!!

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Betalapps är otillgängliga för sverige av nån outgrundlig anledning. Det har vart på gång hur länge som helst sägs det, men inget händer.

Dock kan du gå runt detta genom att 1. roota telefonen och köra market enabler, eller skaffa ett simkort från utlandet , finns att köpa för en hundring. jag valde det senare då jag inte velat roota än med desiren :)

Fast...det borde ju gå att handla apps från min gamla rootade HTC magic, och sen få dem synliga i market i och med att man numera kan se updates till betalapps man handlat tidigare :O.

3. bootyluv

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oj oj, mycket man måste lära sig här också märker jag. Roota? Market enabler? Så det du säger är att dom man inte hittar på market är betalapps ifrån utlandet i princip? :)

4. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Välkommen till forumet!

Ofta kan man googla på appens namn och apk (alla instalationsfiler till android heter *.apk i slutet) för att hitta instalationsfilen om man inte hittar den på market. I ditt fall med "FordonsInfo" så är fallet annorlunda då den är borttagen från market eftersom Transportstyrelsen har (tillfälligt?) slutat erbjuda denna information via sms vilket gör denna app oanvändbar. :(

5. bootyluv

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tusen tack Palle, tackar för denna information!

Min fader köpte sig även en Legend och vi har diskuterat lite om applikationer som vill ha "Nätverkskommunikation fullständig internetåtkomst". Det är inte så illa som att man skulle gå ut och den ligger uppkopplad 24/7 på internet så man får sig en saftig räkning efter ett antal dagar eller?

Eller vad menas det egentligen?

6. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det betyder att appen får lov att koppla upp sig när den vill, hur den vill och var som helst. Dock så brukar inte appar koppla upp sig i onödan - men den har rätt till det.

Dagens tipps: skaffa obegränsad datatrafik eller stäng av mobile networks och anslut bara till nätet över wifi.

Edit: man ska till exempel vara medveten om att en app som har rättigheter att läsa mail/sms/call log och har internet access kan i teorin skicka vidare all denna informationen till en tredje part utan att fråga dig...

Last edited: 8 jun 2010
  7. bootyluv

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, okej. Har en del att lära mig märker jag :)

8. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det har vi alla... jag har haft android i knappt 2 månader. Visst har jag lärt mig en del... men långt ifrån allt. Skicka gärna ett mail/PM om det är något du undrar över :) - jag har sommarlov från plugget^^

9. bootyluv

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

haha, då får du lova mig att du säger till om det blir alldeles för mycket frågor! ;)

10. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Haha xD. Will do!

Edit: blir det för illa kastar jag spamfiltret på dig... *visslar oskyldigt* :innocent:

Last edited: 8 jun 2010
  11. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Roota: Motsvarigheten till Jailbreak på iPhone. Du kan göra ännu mer som du inte bör ;)

Market enabler: Program på telefonen som fejkar att du har ett sim-kort från utlandet, vilket gör att du ser alla betalapps. Detta kräver root och är nog vanligaste anledningen till varför folk rootar.

Två andra alternativ finns också för att få alla applikationer, kolla i swedroids wiki om market på https://swedroid.se/wiki/index.php/Market

Dom du inte hittar kan vara betalapps, eller att du har en för gammal Androidverision (gäller inte din nya telefon alltså), eller någon annan restriktion. Ofta finns all info om applikationer du vill ha på nätet, så googla på den.

12. bootyluv

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då har man några månaders pillande framför sig då alltså, precis som jag trodde ;)

Får läsa mer om allt detta på bussen imorgon, man tackar återigen för alla hyggliga svar :)

13. smacke

smacke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

liten fråga.. Någon som vet hur de fungerar med Google Checkout ?
    känns som att de borde gå att köpa apps den vägen..

https://checkout.google.com

Last edited: 9 jun 2010