Root, custom rom?

Diskussion i 'Moto X 2014 - ROM-filer och utveckling' startad av eidos, 27 apr 2015.

  1. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Är det ingen med en Moto X 2014 som prövat att roota, eller lägga in en custom rom? Är telefonen redan så perfekt på alla sätt att det inte är nödvändigt med prestanda, batteritid och funktioner eller är det så att de roms som finns ute är i alfa/beta stadie att det inte är någon mening? Är intresserad över lite kommentarer i väntan på att jag får hem mitt ex, förväntningarna är ganska höga och uppskattar några ord av era erfarenheter av telefonen.
     
  2. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    453
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad 2018 32GB
    Är det möjligt att låsa upp bootloader? Verkar bara vara pure versionen som går att låsa upp
     
  3. snowsnake

    snowsnake Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  4. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    najs. vad heter din modell? XT1092 eller har du någon annan?
    Hur är flytet, batteritid och liknande. Har det försvunnit några av de få extrafunktionen som motorola själv har lagt på AOSP. Har du upplevt några spontana FC´s eller är allt som det bör i en Nexus Experience version
     
  5. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    De flesta versioner går att låsa upp, det är bara lite olika bökigt. Finns flera roms, kernels och både cwm och twrp tror jag mig sett ska finnas till moto x 2gen, den har inte fått samma mottagande av communityn som många av de lite vanligare modellerna
     
  6. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    453
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad 2018 32GB
    Vilken guide följde du?

    Stämmer att jag har en xt1092. Har bara haft den ett par dagar så inte så mycket att säga om den ännu. Hade en LG G3 innan och batteritiden är väl ungefär samma.

    Tycker att Moto X 2014 är så som Nexus 6 skulle varit i storlek. Och den är ju väldigt nära stock Android så man kan väl säga att det är en Nexus 5.2

    Väntar på att Lollipop 5.1 ska ramla in via OTA

    Nått tips på hur man låser upp en xt1092 som inte går att låsa upp via Motorolas sida?
     
  7. snowsnake

    snowsnake Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  8. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    453
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad 2018 32GB
  9. snowsnake

    snowsnake Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jo, jag såg det. Men det utesluter inte att det finns någon annan som snubblar över den här tråden och har användning av länken i fråga.
    Går det inte officiellt att låsa upp bootloadern via motorola så vet jag inte hur du ska gå tillväga.
     
  10. Faizty

    Faizty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Bumbpar en otroligt gammal tråd, sugen på testa nougat och tänkte försöka dra in CM14 på min XT1092, men kan inte hitta hur man ska låsa upp bootloadern på en icke "pure edition" någon som har tips på guide att ge eller ifall jag jagar i onödan?
     
  11. Faizty

    Faizty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    om någon med ställer sig frågan om upplåsning så var det inga problem via motorolas hemsida för upplåsning av bootloader.
    Nougat kommer nog förlänga livslängden ett par månader åt luren för mig då det helt klart gjorde den gamle luren riktigt härlig o jobba med igen!
    Rekommenderas!
    dock är det lite strul med GAPPS så man inte kan flasha allt i första rundan utan får installera flera av googles appar via play store för att undvika problem