Root problem

Diskussion i 'Legend' startad av kent_, 2 nov 2010.

1. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Tjena har problem nu när jag ska roota min htc legend. Använder den här guiden:
    http://www.dotdeas.se/?p=1419

(har version 1.31.405.4 så jag hopade över dom första stegen i guiden)

På steg 8 när man ska trycka på step2-windows.bat så får jag upp det här http://data.fuskbugg.se/dipdip/_root.jpg

Det verkar ju som att datorn inte känner av mobilen?
    Den försöker jag ändå göra som det står i guiden men då får jag upp en helt annan recovery meny än vad man ska få upp.

Jag laddade ner overclockwidget, såg inte att man behövde root, startade det och det funkade så det verkar som att min mobil är "halv rootad" eller något liknande eftersom jag kan få igång ett program som kräver root men den är ju inte rootad.

Blev kanske lite rörigt men det skulle vara snällt om nån kan svara på varför det inte funkar att roota och om jag kommer att kunna roota min mobil eller inte.

MVH Petter

Last edited: 2 nov 2010
  2. antiunix

antiunix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du sett till att alla htc's tjänster är avstängda (i aktivitetshanteraren)
    Om de fortfarande snurrar kan de ställa till en massa bekymmer...
    Starta aktivitetshanteraren och välj fliken processer, sortera på Namn och se efter om det finns något som börjar på HTC.

3. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Har kollat det och inget är på

4. hedztrem

hedztrem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag har rootat 4st legends och på sista hade vi nå jävulska problem att få steg 2 att funka. Lösningen vart faktiskt att köra telefonen på htc sync läget istället för laddningsläget i telen. Konstigt! Men det funkade. Har du provat det?

5. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Det går ju inte att komma åt usblägen eftersom man ansluter usb kabeln när man är i bootmenyn.

6. hedztrem

hedztrem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

jaavisst fan, jag tänkte på nedgraderingen, sorry! Har du prövat att köra med adminrättigheter då? alltså högerklicka på step2 filen och välja kör som admin, det problemet har många haft och det var lösningen.

7. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

tror jag lägger ner rootning nu när froyo ska komma till legend för det jag mest ville ha var att kunna spara appar till minneskort,men tack för hjälpen ändå.