Fråga: "Samsung apps"

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av FlaXoR, 19 aug 2011.

1. FlaXoR

FlaXoR Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nydligen införskaffat mig en Samsung galaxy S2 ("sgs2").. Och du mobilen finns det något som heter "Samsung apps" och när jag klickar där står det "Samsung apps-uppdatering tillgänglig. Uppdatera?".. Fan vad bra tänkte jag, uppdatera telefonen lär ju vara bra eller?

Hur som.. När jag trycker "Ja" då står det "Installationen har blockerats... För din säkerhet är telefonen inställd på att vlockera installation av program som inte kommer från Android Market"...

Till min fråga: Bör jag uppdatera skiten iallafall eller ska jag helt enkelt ignorera dessa uppdateringar? Och vad är samsung apps överhuvudtaget? :O

2. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Samsung apps är deras egna market. Med andra ord en distributionskanal för program och uppdateringar anpassade för deras egna produkter. Som med alla installationer så installeras detta på egen risk men då det är deras egna så är den säker. Bland annat så släpptes kamerans uppdatering den vägen.
    Jag förmodar att det är programmet Qik som den säger ska uppdateras? Detta programmet är ett Chatprogram som kräver registrering. Vill du installera uppdateringen så måste du först gå in i inställningar så din telefon och sedan program och klicka i okända källor. Detta alternativet måste vara ikryssat för alla installationer som inte går via market.

3. Roq

Roq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Då fyller jag på med en fråga som stämmer in med trådens ämne.

Det verkar ju (nästan) inte vara några appar som är kompatibla med SII:an i Samsung Apps, i alla fall inte de roliga. Någon som vet om de kommer fixa det? Kommer ju ihåg när en polare skaffade en SI:a och ficka lite gratisspel därifrån.

4. dr digital

dr digital Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har kollat dessa appa tidigare. De är för Samsungs Bada operativ. Verkar mest vara skräp jämfört med vad som finns på Android Market. Kamerauppdateringen är dock bra men du behöver regga ett konto (om du inte radan har gjort det) samt att bocka i "Okända källor" i Inställningar->Program. Kan vara ett tips att bocka av denna option efteråt...

5. FlaXoR

FlaXoR Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så med andra ord borde jag lite på "samsung apps" och ladda ner ALLA uppdateringar som den försöker skicka på mig?

6. Christopher

Christopher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det ingen annan väg att få uppdatering till kameran?

7. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Nja, jag har tex bara installerat kamera uppdateringen, Qik vill jag inte ha då det finns så mycket bättre. Så d e väl vad man känner själv. Men ändå för att svara på din fråga så ska det vara lugnt att ladda hem appar från Samsung Apps.

Absolut, hitta bara APK filen och installera så. Finns säkert någon som har den.