Fråga: Samsung bloatware

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av teal, 22 dec 2011.

1. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Hej å hå.

jag har nu suttit och funderat på att roota min lur, gjorde det en gång tidigare men efter att ha uppdaterat den så försvann ju det.

Det jag undrar är, eftersom jag är lite sugen på cyanogen men inte riktigt vågar dra in en annan rom, hur mycket bloatware kan man ta bort genom att bara roota den och sen använda typ titanium för att få bort det.

Nu vet jag ju inte ens vilken fil man ska flasha in med odin för att få CWM som jag körde tidigare men skulle ändå vara intressant då jag vill få bort så mycket bloatware som möjligt för att öka flytet i luren (som redan är bra iofs men kan alltid bli bättre)

2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Skaffa gingermod, då får du en ren samsungrom...

teal gillar detta.
  3. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    CF-Root är filen du ska ha till Odin, den och all info finns här:

[15.12.2011][CF-Root 5.1] KE*,KF*,KG*,KH*,KI*, KJ1/2/3, KK2/5, KP1/2 - su+bb+CWM4/5 - xda-developers

Jag har själv aldrig använt en rooted stockrom med fryst bloatware men jag tror att du kan frysa/ta bort det mesta med Titanuim. Men det lättaste tycker jag är att lägga någon annan redan rensad och omgjord samsungrom, som tex Checkrom, androidmeda-hyperdroid, cognition eller något liknande. Så länge du tar en nandroid backup innan du flashar så kan du alltid gå tillbaka genom ett par knapptryck.

CM7 tycker jag personligen är för buggig fortfarande, men är sjukt rapp i det som fungerar bra. Gingermod verkar vara en ok ersättare, ska nog ta en titt på den själv snart.

teal gillar detta.
  4. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

5. handkerchief

handkerchief Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Vet inte hur de är med romarna till samsung men när jag hade min desire så var de ju rar filer och dom är de bara att öppna så ser du alla .apk (program) som installeras när du flashar den så är de bara att plocka bort allt du inte vill ha kvar :D du kan ju även ta bort romens launcher och lägga in en valfri tex.