Samsung Galaxy S2 i9200?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Sweeler, 10 nov 2010.

  1. Sweeler

    Sweeler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena glada forumiter,

    Jag kommer närsom gå över till en Android lur och står verkligen i valet och kvalet om vilken nalle det blir. Jag vill eg. ha en Desire HD då den är nästan perfektion med undantag av en stor stor flaw och det är ju displayen. Att det inte är en AMOLED drar ner den rejält, och sen har den lite andra brister och en 4" skärm hade faktiskt räckt så man haft lite mer batteritid och leka med, men nog om den.

    Alternativet är annars en Samsung Galaxy S men det känns lite outdated när man vill köpa "crem de la crem" nu i December, när den mobilen rellades i sommar och där saknar jag framför allt en ledflash till kameran och tycker den känns en aning plastig.

    En Samsung Omnia 7 fast med Android vore rena drömmen, men den finns ju inte.


    Så vad är alternativet då?

    Googlade runt lite och hittade 4 liknande artiklar som denna, finns det någon form av sanningshalt i dessa rykten?

    http://www.themorningnews.net/896/samsung-galaxy-s2-will-have-android-3-0-2/
     
  2. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

  3. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Quattro fromagi kallar sig en kille som scannar samsungs servrar dygnet runt efter nya firmwareversioner. På twitter listar han dem på kontot samsungfusnews. Där har han idag listat en fw till en modell i9200.

    Ingen har dock hittills kunnat ladda ner filen eftersom den namngivits på ett okänt sätt. Är det gingerbread till en ännu okänd telefon? Förmodligen inte, finns många alternativa förklaringar. Quattro kan ha gjort fel, samsung kan ha angett fel namn på en gammal rom etc etc men mysterier är roliga eller hur?
     
  4. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Last edited: 20 nov 2010
  5. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Något är på G iaf
    Samsung skulle nog inte vilja riskera att hamna ljusår efter LG och Motorola som verkar vara praktiskt taget klara med Star/Olympus

    Kan det vara det gamla engadget ryktet med flagship device som ska vara en dualcore med i9020/i9200 som produktnummer

    2 ghz kanske menades dualcore @ 1 ghz som mindre kunniga brukar tolka det ibland ;)
     
  6. Sweeler

    Sweeler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan ju bara hoppas på det i alla fall, och att det blir Sverige släpp mindre än 5 månader efter resten av världen (syftar på Nexus S).

    Jag håller mig fortfarande i skinnet när det gäller telefon men börjar bli lite otålig, vad jag än köper kommer vara en "milsvidd" uppgrade för mig och min N97 men Desire HDn hade way to crap skärm och dålig batteritid för att vara värd pengarna.

    Därför jag trånar lite efter en Samsung nalle, skulle dock gärna tagit en Nexus S på grund av "the pure google experience" men jag vill helst ha något nytt istället för en ombrandad Galaxy S :b
     
    Last edited: 16 dec 2010
  7. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Någon som har hört något om Galaxy S2 det senaste? Vore ju bra innan man bestämmer sig om man ska köpa Motorola Atrix eller inte.
     
  8. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    För lång väntan till den 13e Februari?
    Det är då Samsung ryktas presentera denna telefon.
     
  9. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Har haft min SGS nu sedan i juni och är nöjd med den än så länge. För en vecka sedan så var jag tvungen att lämna ifrån mig den (jobbtelefon) men kommer att få en ny telefon inom kort.

    Har sneglat lite på denna då jag gillade min SGS som jag haft. Tror ni att SGS 2 kommer att vara lika utvecklingsbar som SGS har varit? Menar med custom roms, root och allt sånt?

    Sedan till nästa fråga. Kommer antagligen få valet att få en ny telefon innan SGS 2 släpps och jag har i sådana fall då tänkte att välja en SGS igen, men kan vet vara värt att vänta lite till så man kan ta en SGS 2 i stället?
     
  10. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det är nog värt att vänta eftersom saker kommer att anpassas efter dubbla processorer samt nya grafikkort. Jag sitter och väntar förfullt. Kan förnya mitt abbonemang idag men väntar till sommaren då de flesta kommer att lansera sina nya produkter i Sverige, om jag har förstått rätt.
     
    Dahliz91 gillar detta.