Sjögräset

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av jorgeng, 1 nov 2010.

1. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Sådär, då var x10:an uppdaterad till 2.1.
    Ibörjan var allt otroligt segt i mobilen, efter någon timma när gmail syncat kalender, kontakter, mm gick det fortare.

Jag är klart imponerad av det svajande sjögräset som rörlig bakgrundsbild.

Nackdelen är att göra återställning från sonyericsson backupen bara fungerade delvis innan den la av, så att installera om 100 appar via market kommer att ta tid...

Helt klart flyter det på bättre i x10:an nu, snyggare menyer, fler widgets på startskärmen i fem kolumner mm.

Bra jobbat sonyericsson även om det tog tid...
    :neutral:

2. Ziboez

Ziboez Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vad är syftet med tråden?

Jag vet inte hur det ser ut med 2.1 eftersom jag avvaktar tills vidare, kan ju dyka upp någon bugg :)

3. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Tror syftet är att berömma SE.

Jag hänger på, tycker att uppdateringen är mycket lyckad.
    Jag har inga problem med min telefon efter uppdateringen, telefonen verkar vara lika stabil som innan, beter sig inte konstigt alls.
    Lite annorlunda i menyerna men man vänjer sig fort.

Och ett stort plus för att man nu kan filma i HD. :)
    Plus För att man har fått fem start-skärmar nu och att man får plats med 5 rader nu istället för 4.
    Prestandan i PSX4Droid har ökat avsevärt, det flyter perfekt nu, men med en anings hack i ljudet.
    Plus för 2.1, äntligen kunde jag installera kära Winamp som tyvärr inte var kompatibelt med 1.6.

Ett minus så här långt. När jag testade att spela DivX-film i Rock Player så flöt det inte alls lika bra som innan uppdateringen, konstigt?!? Det förstår jag inte i och med att 2.1 har normalt sett betydligt bättre prestanda än 1.6.
    Någonting med hårdvaruaccellerationen strular där då den bara låter mig använda software-renderer.

Så med detta uppmuntrar jag SonyEricsson att fortsätta med uppdateringsarbetet. Jag har redan fått mervärde i uppdateringen, och har mersmak. Och tack för en lyckad uppdatering.
    Fortsätt arbeta för stabila och säkra uppdateringar, om det tar lite mera tid så får det göra det. Hellre en fungerande mjukvara än en buggig och ostabil bara för att man stressar fram uppdateringar för fort.

4. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Nu tar jag bort Rockplayer och DivX-minuset.
    Det var den nya versionen av Rockplayer som fungerade dåligt med X10:an.

Den gamla jag hade innan uppdateringen till 2.1 Eclair hade säkert Arm7-stödet.
    Men jag hittade den igen här:
    http://rockplayer.freecoder.org/index_en.html

Laddade ned den med optimering för Arm7 och vipps var prestandan med DivX/ Xvid-filmer i RockPlayer perfekt igen. :D

Last edited: 1 nov 2010