Ska jag?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av TobbeQ, 2 sept 2010.

1. TobbeQ

TobbeQ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en iPhone 3GS för tillfället som jag är väldigt nöjd med. Har varit och pillat på en Galaxy S i butik och tyckte den var helt underbar den korta stunden (speciellt skärmen).
    Jag behöver bara bli lite mer övertygad innan jag köper den. Så nu ber jag er att försöka övertala mig :) Vad är det som är så bra med den jämfört med min nuvarande 3GS, iOS vs Android? Finns det någon anledning för mig att byta?

2. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Nej. Finns massor med sådana trådar redan så jag avböjer din inbjudan.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

3. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Nej!

4. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    varför envisas folk med att dom ska bli övertalad för att köpa en telefon för? det är väl inte vår sak att hitta en lur som passar dig? det är väl en högst personlig sak att komma fram till?

5. speedline

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    jag kan ge dig en kort och koncis utläggning: vill du inte ha så mycket valmöjligheter håller du dig till apple. vill du däremot ha lite valfrihet och möjligheter så väljer du en android av valfritt märke.

6. TobbeQ

TobbeQ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tycker det är svårt att veta om något passar än om man inte har någon direkt erfarenhet av den. Härligt välkomnande till android-community detta. Ber om ursäkt för att jag störde.

7. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

faktiskt, tagga ner lite? om du inte vill svara på hans inlägg så behöver du inte skriva något alls? Antar att tobbeq bara vill ha svar på dom frågorna han ställde och inget annat ?

8. speedline

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    det var inte min mening att skrämma bort dig. men som det skrevs tidigare. det finns dussintals med trådar där det handlar om att folk verkar vilja bli övertygade för att köpa en telefon. det är framför allt du som ska känna att du trivs med telefonen som du köper. det är ingenting som vi kan ordna åt dig.

9. TobbeQ

TobbeQ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men vad tycker du utmärker din Galaxy S i jämförelse med andra smartphones? :) Exempelvis iPhone, om du har någon erfarenhet av dom.

10. Jakay

Jakay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Enklaste sättet att ta reda på om en telefon passar ens behov är väl ändå att läsa alla recensioner (som det finns i överflöd av till SGS) och alla skrivna tester med jämförelser mot modellen man har, samt åka till affären och "klämma och känna" lite på den. Så gjorde då jag innan jag bestämde mig i alla fall. Problemet var att jag bytte från en gammal SE W710, så nån direkt jämförelse går ju inte att hitta lol! Jämförelser mellan 3GS och SGS finns, det är bara att söka :)

11. TobbeQ

TobbeQ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okaj, danke schön :)

12. spionas

spionas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

13. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    äpple är ett ganska stort fängelse på en båt som driver omkring i yttje jymden. Alla som är på den båten är lyckliga på ett så där euforiskt vis som bara vissa typer av människor kan vara. Steves arm omfamnar dem med en fast hand och talar om för dom vad dom ska köpa. Och när. Han berättar att han uppfunnit allt själv och det han inte uppfunnit behövs inte. Inte förrän han uppfinner det vill säga. Och om någon använder något som han anser sig ha uppfunnit, det kan vara att andas en blandning av kväve, syre och koldioxid t.ex. så är han noga med att skicka en jurist med en rekommendation att hålla andan. Steve har uppfunnit allt från datormusen, det grafiska gränssnittet, videotelefoni, pekskärmen, hur en lista scrollar (!), mp3-spelaren och det trådlösa headsettet. Han har även uppfunnit mobiltelefonen som ändrar allt (igen), en ny skärm med gammal teknologi som har högre upplösning än ögat, mms, multitasking (the right way) och det skivbolag som gav ut alla beetles plattor. Han har sålt frukt till Forrest Gump. Var först i världen med en dator som bara kunde starta om efter en krasch om man drog ur sladden. Oh nämnde jag att han uppfann mp3-spelaren? Faktiskt uppfann han världens första mp3-spelare som inte kunde spela upp mp3 om jag inte minns fel. Han har även uppfunnit pekdatorn utan tangentbord, 10 år senare förvisso men ändå. Samt världens största pekmobil som inte går att ringa med.

Självklart ska du behålla din nuvarande mobil.

Men vettefan om han faktiskt inte uppfann "pinchzoom", ett utmärkt sätt att tvinga en i övrigt en-hands-hållen enhet att bli tvåhandshållen. Har han inte patent på det?

(vore kul att få avsluta en sån här tråd med ett sånt här meddelande hehehe)

14. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Hej, välkommen till detta forum! Här är ett svar på din fråga som jag gav i en tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=17832

15. mekwall

mekwall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Haha. Underbart!

Läste precis denna artikeln på e24: http://www.e24.se/kvinna/karriar/sa-ser-du-om-din-chef-ljuger_2270683.e24

Tänkte direkt på Steve Jobs, inte för att han är min chef (som tur är) men just för att punkterna stämmer så bra in på hans beteende ;)

16. TobbeQ

TobbeQ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER