Trainers competition

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av BladeSimon, 15 mar 2011.

1. BladeSimon

BladeSimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har börjat använda Cardiotrainer och upptäckt att det är jävligt användbart och har väldigt många användare(även många som använder andra liknande appar).
    Kikade lite bland deras andra appar efter något som pushar motivationen. Med missnöje hittade jag bara motivationsappar för användare önskar viktminskning.

Då jag ofta tänker kreativt och gillar egna lösningar så klurade jag ut en eventuell underhållande men motiverande lösning. Då jag själv har stora kunskaper i webbutveckling tror jag inte att det blir några som helst problem att lösa en app.

Tanken är alltså en app som synkar och lägger upp dina resultat på en server och publiceras i din profil. Allt möjligt ska kunna lagras. Förbrända kalorier, antal steg, sträckor, tider osv, osv. Väl inne i appen/siten kommer jämförelser ske och diverse rankinglistor dyker upp. En lista för topphastigheter, tider, kaloriförbränning, starkaste förbättringar etc. Listan kan göras lång.

Jag har ingen aning om hur detta skulle stå sig, men eftersom jagsjälv har en stark vinnarinstinkt så har jag, personligen, svårt att finna nackdelar med denna funktion. Ge mig bara lite respons och visa intresse så ger jag detta projekt vind i seglen direkt!

2. BladeSimon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

15 visningar och inte ett enda svar. Kom igen nu! Någon måste väl tycka detta låter intressant?

3. Elis

Elis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tycker det låter som en lysande ide. Posta grafer och så på facebook tycker jag även vore intressant då man kan jämföra sig med sinna vänner.

4. BladeSimon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

5. BladeSimon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

6. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

cardiotrainer

Har testat de flesta androidappar, men ingen ger pålitlig gps-visning. Då blir ju inte tiden intressant heller, eftersom en förbättring/försämring kan vara mätfel. Kör därför vidare med Sports Tracker/Symbian, där jag inte kan utläsa mätfel.
    Har du fått CardioT att visa rätt? Springer man på en väg, t.ex., så syns det ju väl.
    Sen finns ju en aspekt till, löparkläder har inte fickor för en så stor lur. Irriterande blir vikten också.