Fråga: Unroot SGS2

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av adixuz, 27 dec 2011.

1. adixuz

adixuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej!

Jag ska sälja min telefon och tänkte försöka ta bort rootningen samt, Checkrom som jag för tillfället kör. Jag har letat efter lösningar och får samma svar oavsett var jag kollar. Detta är att jag ska besöka [ROM+Guide]Official i9100 Firmwares KG, KH, KI, KJ1/2/3, KK1/2/5, KL1/3 Download - xda-developers och ladda ner en stockkernel, sedan ska problemet vara löst.

Jag har flashat in en stockkernel och ja, jag har inte längre Clockworkrecovery men min rom är ju fortfarande checkrom samt att Superuser fortfarande fungerar utan problem. Så nu till min fråga.

Hur bär jag mig åt för att återställa min telefon till fabriksinställningar, dvs utan root och utan custom rom?

2. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Felet är att du enbart kört in en kernel. Det är en hel firmware du måste lägga in för att bli av med både root och Checkrom. Leta i tråden du länkade till efter någon som har har "nordic" (NEE) med i beskrivningen och flasha in den enligt beskrivningen på sidan.

XWKI8 borde gå bra.

Firmware info
    PDA:XWKI8
    PHONE: XXKI4
    Date: 28/09/2011
    Android 2.3.5
    NEE (Nordic Region)

Last edited: 27 dec 2011
  3. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413