Uppdatering / Systemåterställning

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Critical, 5 jul 2011.

1. Critical

Critical Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag har nu uppdaterat min LG Optimus 2X och har ett par frågor kring detta. Jag läste att någon hade skrivit i detta forumet om systemåterställning efter uppdatering.

Då jag inte har någon koll på detta, (bara haft mobilen i strax en vecka) så ville jag veta ifall det är något jag borde göra? Varför / Varför inte? Och hur gör jag en systemåterställning?

2. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Gör man inte en systemåterställning efter uppdatering så KAN man få olika problem, men den kan också fungera problemfritt... Min erfarenhet är dock att jag förr eller senare fått problem om jag inte systemåterställer efter uppdatering. Efter de senaste två uppdateringarna med min O2X så har jag fått bootloops efter några dagar, och blivit tvungen att systemåterställa och sen har den fungerat perfekt.

Systemåterställning gör man antingen via meny => inställningar => sekretess => återställa telefon
    eller stäng av telefonen och håll sedan in Power + volym ner + Home (var noga med att hålla inne ända tills den gröna androidgubben dyker upp)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk