Videoproblem

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Mekuso, 26 jun 2010.

1. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har experimenterat en hel del med att konvertera video till min HTC Desire, men ännu inte hittat något som fungerar helt perfekt. 3gp-konverteringar fungerar i stort sett alltid men bildkvalitén är ju inte den bästa med 3gp. mp4 med h264 fungerar väldigt bra, men beter sig väldigt märkligt ibland. En video jag har fungerar perfekt i datorn, och ser ut att fungera perfekt på Desiren, tills videon fryser sisådär halvvägs igenom. Om man försöker hoppa i videon blir det sjukt konstigt, om man försöker hoppa till slutet av videon hamnar man ändå bara kanske 20% in, detta trots att hela filen ligger där.

Någon annan som har sådana problem, och hur löste ni dem?

2. andreas81

andreas81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inga som helst problem med detta, inte konverterat jättemånga filmer men de jag gjort har jag använt SUPER video converter för. Både 3gp och mp4 har fungerat felfritt.

// Andreas

3. Lukewarm

Lukewarm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har använt Format Factory för att konvertera till mp4 och då funkar inställningarna jag hade till Nokias 5800 alldeles utmärkt. Jag har provat lite andra men det finns ingen inställning som har samma upplösning som Desire som funkar.

4. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ett alternativ är ju att köra rockplayer , den verkar svälja allt, dock så blir ju filerna lika stora som de var från början, men ingen konvertering krävs :)