Wifi trubbel....

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Cim-Inc, 28 jul 2010.

1. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Min X10:a vägrar numer att ansluta till Wifi hemma. Nätverket var tidigare WPA2 med lösenord, men hade problem med 1 dator som inte kunde ansluta så ändrade till WEP med lösenord istället.

Sedan dess går det inte ansluta till nätverket med min X10:a, har ändå tagit bort den tidigare anslutningen, bytt lösenord, valt ''glöm nätverk'' osv. osv. men den vägrar ansluta vad jag än gör....

Den ser nätverket och det är full signalstyrka i hela huset, jag väljer att ansluta, skriver in rätt lösenord osv, men det står frånkopplad hela tiden ändå och nej, ingen anslutning alltså.... :cry:

vad i h-vete ska jag göra åt detta rent utsagt?

2. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Vet flera som gjort factory-reset på router och sen har det fungerat klockrent :D
    Lite omständigt, men tråkigt om du inte får wifi att fungera på telefonen :(

3. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Har gjort factory reset också, typ 3 gånger då jag inte fick det att funka på min andra dator. Men mobilen vägrade ansluta dessa gångerna också.

4. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Ingen har någon lösning alltså???

5. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Funkar det gentemot andra nätverk?

6. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Har inte möjlighet att testa tyvärr, har inte hittat några öppna i närheten och känner ingen som har trådlöst heller vad jag vet. Det är dock just nu bara hemma som jag behöver det dessutom...

7. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Någon som får ordning på att den tappar wifi så fort gms/3g försvinner?

8. Trekis

Trekis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har mailade SE om det den 30/7 för andra gången. Föra gången så sa dom att det skulle fixa till det till föra igen uppdateringen. Men nu har jag inte fått svar än och imorgon är det en vecka sedan, lite dåligt.

9. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag kan fortfarande inte ansluta till wifi nätverk, mailat fram och tillbaks med SE supporten och det verkar som om jag måste skicka in mobilen på kontroll för att lösa skiten....Pallar inte det! Så om wifi inte hoppar igång iochmed 2.1 uppdateringen så kommer jag byta ut min X10:a hur mycket det än smärtar mig...

10. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Samma sits för mig med min Mini.. jag kan ansluta men vägrar återansluta (vet inte om x10an och mini har samma wlan chip)

11. Trekis

Trekis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

kan det inte vara så att era router inte är kompatibel med x10an, hade mycket problem men min förra mobil(LG) mot min router. Själv har jag en D-link Dir 885 och det funkar hur bra som helst förutom när gsm/3g tappar tekning som startar wifi om. Men det är ett annat fel.

12. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    njaa, streamar musik trådlöst utan avbrott och dessutom känns det som hela wireless-stacken i telefonen går ner - vägrar hitta trådlösa nät utan att disable/enable wlan.

13. Anders66

Anders66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

MAC adresskontroll? Spärrade MAC-adresser?
    SSID Broadcast? X10i kopplar bort om inte SSID Broadcast är aktiverat (varför?).
    Firmware i router? Är det den senaste? Jag har själv problem med att en ny firmware gör routern, Dovado 3GN, sämre(?). Har "flashat" om till en äldre ver. och nu fungerar det klockrent!

Det är inte alltid mobilen som det är fel på. Det kan även vara hårdvaru-/firmwarefel på routern?

För övrigt fick jag en "pinne" till med den nya uppdateringen, 1.1.31, på WIFI, med samma strömförbrukning. :-)

14. Orgiz

Orgiz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade precis samma problem som dig #1.

Jag har en Dlink di-524. Allt löste sig då jag uppdaterade firmware på routern till den nyaste och sen fungerar allt galant!

15. meconer

meconer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror att jag har samma bekymmer som Cim-Inc. Man ser nätverken men det går inte att ansluta. Varken till publika eller nätverken hemma och på jobbet som är wpa2. Det slutade plötsligt att fungera överallt efter att tidigare ha gått klockrent. Jag har också mailat supporten och fått svaret att jag måste skicka in telefonen. Kanske får göra det men fan vet hur man skall klara sig utan telefonen i ett par veckor eller mer.

16. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Har också fått svaret att jag får skicka in min, men jag har inte ens en gammal att använda under tiden....Så tyvärr är det ju inte möjligt då det är den enda telefonen jag har (har inte fast telefoni heller nämligen).

Känns djävulskt drygt om det ska behöva bli så att jag måste skicka in den för att jag ska kunna köra WIFI eftersom jag kunde det från början och sen POFF slutar det funka....

17. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

välkommen till en värld av avancerad mikroelektronik... saker går sönder.