Wikin...

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Larss00n80, 8 jun 2011.

1. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Jag har märkt nu på senaste tiden, när de nya mobilerna har släppts, att det kommer väldigt många trådar där svaret står i wikin som finns på sidan. För att slippa alla dessa trådar, som i stort sett handlar om samma frågor, så kanske man skulle "lyfta" fram Wikin lite mer och inte bara en liten ikon, utan att man gör den större. Jag vet att det skulle sabba "interfacet" men vad ska man göra?

Ska man hänvisa till wikin i alla dessa trådar eller ska man bara skita i det och se forumet få en allt sämre kvalité?o_O

~Larss00n80~

2. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Problemet har funnits sedan start, det är inget nytt men förstår vad du menar och håller med.
    Wikin tenderar att hamna i skuggan för nya användare. Borde gå att ge den lite mer fokus men att göra "ikonen" större känns som en drastiskt åtgärd. Till och börja med kan det skrivas en liten artikel "Glöm inte vår kunskapsrika wiki" och se om det blir ökad trafik. Blir det oförändrat indikerar det att det helt enkelt inte finns något intresse. Visst kanske det drar några fler men den allmänna massan kommer förmodligen tappa intresset för att slutligen glömma bort att den finns och sedan bli påmind i en ny-skapad tråd.
    Dom flesta forum användare är helt enkelt ovana med sättet att arbeta med en wiki (både läsa & skriva).