Fråga: Hur länge håller era batterier?

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av henriq, 7 apr 2012.

  1. henriq

    henriq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    min klarar 2dygn ganska lätt. nån som haft enligt spec?
     
  2. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Så du har köpt en One X och en One S?
     
  3. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Last edited: 8 apr 2012
  4. henriq

    henriq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har haft oneX och har oneS nu.
    Min sambo har kvar sin oneX
    Jag har bättre batteritid än hennes.
    Är inne på tredje dagen med 41% kvar. h
    Har inte ringt så mkt men tillräckligt för att veta att batteriet håller bra :-)
     
  5. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har fått ladda den en extra gång nästan varje dag hittills... Hoppas det är batteriet som behöver cyklas några gånger för att nå full kapacitet. Har en del synkroniseringar påslaget, men inte allt och inget "onödigt", typ mail, kontakter och kalender. Verkar som att skärmen och därefter AOS är det som äter mest.
     
  6. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Mitt batteri håller ca 1 och en halv dag vilket jag tycker är jätte bra, visserligen har jag inte någon sync på.

    Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
     
  7. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Lyssna på musik verkar inte dra mycket alls, och BT har aldrig ens dykt upp i listan över förbrukare :). Mycket trevligt.
     
  8. virtq

    virtq Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det som verkar dra en del ström är när man surfar, då vita bakgrunder visas. Andra saker drar inte mycket alls, vilket är väldigt roligt. All in all en väldigt awsome phone. Ångrar inte en sekund att jag valde S före X.
     
  9. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Efter snart en månad måste batteriet vara ordentligt cyklat, och jag måste fortfarande ladda en extra gång under dagen då och då. Konservativa sync-inställningar, måttligt användande, få samtal... Kan närmast jämföra med Desire som höll något bättre med samma användning. Har stängt av Googles platstjänster för att se om det ger nån effekt.

    Lite förvånad och besviken över detta, faktiskt, eftersom en av de viktigare sakerna jag valde HOS före HOX var just batteritiden.

    Jag har inte provat att spela upp video kontinuerligt i åtta timmar, som det påstås ska gå, men det förefaller komiskt. Har räknat ut att telefonsamtal drar ungefär 1% av batteriet i minuten. Så mindre än 100 minuters taltid i praktiken, alltså.

    Det finns ett alternativ i browserns inställningar för att dimma skärmen medan sidor laddas - en massa vitt du ändå inte läser :).
     
  10. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    De första dagarna lyckades jag få ut 2 dygns batteritid. Då hade jag temporärt nummer så jag smsade och ringde nästan inget. Den senaste veckan har jag bara fått ut en dag, ibland inte mer än 13h innan den stänger av sig. Då har jag ändå mindre skärmtid än de första dagarna. Något ligger och drar ström, men jag vet inte vad...
     
  11. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Är det inte fler som har lust att skriva här? Vore kul med lite större statistisk bas :)
     
  12. KennethK

    KennethK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Nexus 5X, Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X, Sony Xperia X
    Får väl ut ca 2 dygns batteritid under veckodagar där jag har med telefonen till jobbet där GSM/3G täckningen nästan är obefintlig, men där wifi finns. Under helger räcker batteriet ca 3 dygn hemma med wifi och bättre GSM/3G förhållanden. Har inte ännu testat telefonen så mycket på resande fot (dvs med mycket mer användande av surf/skärmen/appar etc), men nog känns det som att ladda den 1 gång/dygn borde funka då.
     
  13. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag gjorde en återställning efter senaste uppdateringen och nu verkar den klara ca 1 1/2 dygn igen, jämfört med ca 15h innan återställningen. Drygt 2h skärmtid.
     
  14. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    1½ dygn om jag inte använder den så mycket och befinner mej i civiliserade områden. Har stängt av googles platstjänst och ställt in wifi att bara vara på när den vilar om den var aktiv när den började vila - det hjälper.
     
  15. superjohan

    superjohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    2 dygn 5 timmar
    skärm på. 2.5 timmar
    samtal 50min
    wifi körs 12 timmar.

    har 15% kvar.

    jag är fan jävligt nöjd. Kör trickdroid 5 + trickdroid tweaks. Dock använder jag inget av dess tweaks. Försöker få volumerocker wake att funka.. funkar 2 ggr sen inget.. konstigt
     
  16. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Känns som det är dags att köra custom ROM...
     
  17. superjohan

    superjohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Gört! Men jag vet inte hur min va innan.. rootade direkt typ. Men ska ju va bätte batteri cusom så.. Jag är faktiskt jävligt nöjd iaf. Otroligt skillnad från Xperia Sen jag sålde. Ångrar det inte ett dugg.