Problem: Mobilt nätverk oanvändbart [Tre]

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av samizzlah, 7 maj 2012.

  1. samizzlah

    samizzlah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Sen i början av April när jag fick min HOX så har mitt internet/mms via mobila nätverket varit helt oanvändbart. Jag har kollat så att APN för 3 stämmer med inställningarna som finns här på Swedroid och det gör dom, jag har även testat att manuellt skriva in APN för internet och mms. Roaming påslaget hjälper inte heller. Grejen är att internet fungerar, men det går något otroligt långsamt även fast jag har full 3G/H täckning. Jag bor utanför Stockholm. Jag har inte haft möjlighet att testa simkortet i en annan 3 mobil pga micro-sim. Wifi fungerar utmärkt. SMS och samtal fungerar också utmärkt. Jag kör original ROM med 1.28 uppdateringen så den är orootad, vanilla alltså precis som jag fick den.
    Finns det något jag kan göra? Jag ska testa ringa kundtjänst senare idag, förra gången hjälpte inte särskilt mycket. Kan det bero på simkortet eller mobilen?
     
  2. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Har du dålig uppkoppling på fler ställen? Är det så altid eller bara vissa tider av dygnet? Testa ett annat sim-kort, det rådet kommer du nog få från TRE´s kundtjänst.

    Jag bor iofs i stan men får ut rätt bra hastigheter, oftast:
    [​IMG]
     
  3. flurrijacob

    flurrijacob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du får säkert göra en återställning av telefonen efter du testat simkortet.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  4. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Sådär jätteinsatt är jag inte i simkortens magiska förmåga att styra över hastigheten, men det låter som det är vajsing på din telefon eller att du förbrukat upp månadspotten. Låter rätt osannolikt att du skulle bränt upp all månadsdata på en vecka dock, så det är antagligen telefonen. Kolla hur mycket du har kvar under mitt 3 eller resetta telefonen. Du borde inte behöva knöla med apn alls.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  5. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 022
    Mottagna gillanden:
    1 961
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Ring kundtjänst såklart

    Tapatalked by One X
     
  6. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 910
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag kan förstå om TS kollade apn. Telenor strulade ju med dessa adresser med dålig fart som resultat, kanske har TS erfarenhet av det.

    Att kolla quota på Mitt Tre var ett bra tips likväl som factory reset men först kanske ett samtal till till Tre
     
  7. samizzlah

    samizzlah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har över 9GB kvar av internet användning, av totalt 10GB per månad. Jag ringde Tres kundtjänst alldeles nyss, samtalet hoppade konstant (aldrig hänt tidigare), det dom sa var att jag skulle lämna in mobilen helt enkelt. DOA verkar det som alltså... fan!