Problem: Nätverks problem

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Sallis, 12 apr 2012.

  1. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER


    Jag har visserligen Halebop, men på Halebops hemsida så kan man logga in och sen ändra massa saker, t.ex. Hemligt nummer och även aktivera Samtal väntar.
    Men för att kunna logga in så krävs det att kortet är registrerat.

    Iaf, du kanske ska testa att logga in och se vad som finns?

    Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
     
  2. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag bor i Stockholm innanför tullarna.
     
  3. samspayed

    samspayed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har också haft problem med nätverket, men jag har Telenor som operatör, med ett helt nytt sim-kort.
     
  4. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    1 av 5 samtal bryts för min del när jag svarar o sen tappar luren mottagning helt och tar 5-10s tills den får kontakt och då kan jag ringa tillbaka. Tror inte det är operatörs problem.. snarare luren då många har samma issue!!
     
  5. AndersN

    AndersN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har tidigare erfarenhet med Motorola Razr och min sambo har en Incredible S och likadant med dem med Tele2 som operatör. Tror mer också på att det har med dem att göra än telefonen.
     
  6. ihpv

    ihpv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sen jag kom upp till Småland igår har det inte försvunnit en enda gång så att det är Tele2 känns nu rätt givet. Dock kan det ju vara löst nu även när jag kommer tillbaka till Skåne

    Sent from my LT26i using Tapatalk 2
     
  7. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Såg nu att det 2 personen med 3 och telenor. I de fallen kan det bero på trasig lur. Ibland kan det faktiskt vara så illa att en uppdatering kan få en mobil att funka dåligt i ett nät. I det här fallet så är det nog fortfarande inte luren utan Tele2 som på något sätt måste justera så deras nät funkar bättre. Jag har för mig du skrev att det funkade bra innan du uppdaterade luren, vilket också tala för att problemet möjligen kan ligga hos tele2. Det har hänt tidigare, då Iphone 4 (tror jag det var) då lurarna fungerade bra i 3s nät men däremot väldigt dåligt i telia, tele2 och telenors nät. Det var t o m så många som hade problem så dessa operatörer faktiskt erkände att felet låg hos dem. I det här fallet tror jag att det hänt något liknande. Att så många får samma problem med samma lur i samma nät, är inte ett bra tecken. I Liz fall t ex kan det faktiskt vara fel på hennes lur, eftersom ingen annan klagat på samma sak. Men visst, du kan ha rätt att det är din lur som det är fel på. Du kan inte testa ditt SIM-kort i en annan XPERIA lur, eller annan lur överhuvudtaget. Jag tror det bör vara samma typ av lur, för att utröna om det faktiskt är fel på din lur. För funkar en annan Xperia S lur, så är det ju ok med Tele2s nät och din är trasig. Funkar det precis lika dant, så är det troligen nätverket som är dåligt injusterat.
     
    Last edited: 6 maj 2012
  8. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

    Jag hade trott som du, om fler ifrån de övriga operatörerna också hade fått detta problemet med senaste uppdateringen, eller överhuvudtaget. Tvärtom måste jag säga. Jag har nog aldrig haft bättre mottagning i någon lur. Men visst, din lur kan ju vara trasig i antennen, men för att kolla detta som måste du göra som jag tipsade om i mitt förra inlägg. testa med en annan lur och i detta fallet möjligen samma lur. De andra som du talar om har visserligen samma problem, men eftersom alla har problem i tele2s nät, så talar det mer för ett operatörsspecifikt problem, än mobilspecifikt sådant. Som jag sa, hade fler ifrån Telia, 3 och Telenor gått ut och sagt de hade samma problem, ja, då är problemet troligen mer mobilen, men nu har bara 2 styckna ifrån andra operatörer ens nämnt de har problemet. Tipset är att kontrollera så det inte är fel på luren. Men jag skulle nästan kunna slå vad om att felet ligger hos Operatören Tele2 i det här fallet.
     
    Last edited: 6 maj 2012
  9. Borglin

    Borglin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Verkar vara en del som har samma problem. Frågan är om det ligger hos Tele2 eller Sony =/
     
  10. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Om det nu är Tele2 så finns det inget att göra!! Jag har nytt SIM och har fått min anslutning till Tele2 "omstartad"/återställd. Det är bara o gilla läget :(
     
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det finns många här på forumet som har problem med sin dataanslutning och nätverk, med just Tele2 som operatör.

    Nu har jag inte läst igenom hela tråden, utan antar att ni har liknande problem med surfen och att det står att ni har täckning, men Internet tex fungerar inte.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  12. Hjulspinn

    Hjulspinn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Känner igen mig i det som beskrivs i tråden. Ibland försvinner symbolen för dataanslutning men täckningen är på max. Ibland kommer anslutningen tillbaka, ibland inte och då får jag hjälpa den på traven. Upplever att detta problem börjat träda fram för en vecka sen ungefär.

    Är det någon som testat att återställa telefonen efter uppdateringen, det kanske hjälper?
     
  13. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Japp, jag har provat men det hjälpte inte! Jag får stå ut med den kassa mottagningen där jag bor helt enkelt.


    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  14. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Var inne i tele2butiken i Göteborg idag och snackade med en kille där om problemet med att luren har bra täckning men att man inte får någon datauppkoppling och han bekräftade att de har haft problem med sitt datanät i minst en månad! Så det är inte telefonen! Jag köpte Xperia S för några dagar sedan, har haft Arc innan som jag ledsnade på grund av alla buggar, varav en av dem var den dåliga datakommunikationen som jag trodde var telefonrelaterad vilket alltså inte är fallet!
     
  15. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    I veckan byter jag från Tele 2 till Tre, med förhoppningen att få stabilare datauppkoppling. Jag återkommer med mina erfarenheter. Min fru har en Arc S och har också haft problem med sin datauppkoppling i veckan, och vår gemensamma nämnare är Tele 2.
     
  16. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Har sett en hel del kommentater på Tele2s Facebook-sida från användare som klagar över datauppkopplingen :/

    Jag har inga problem med 3, förutom när jag åker "hem" till Norrland :P

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  17. ihpv

    ihpv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Om dom känt till problemet i en månad är det konstigt att det inte står på deras hemsida. Jag hittade iaf inga listade störningar när jag letade.

    Sent from my LT26i using Tapatalk 2
     
  18. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Orsaken beror nog inte på ett direkt fel i nätet hos Tele2 utan snarare kapacitetsproblem. Deras fastpriserbjudande gjorde att fler skattade Tele2 vilket operatören inte optimerat för. 3 gjorde troligen detta eftersom de räknat med denna ökning

    Skickat via tapatalk från min fina Xperia S