Fråga: Blå fläck vid svart skärm

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av berjatroll, 8 apr 2012.

  1. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Är det någon mer än jag som har någon form av genomlysning på skärmen när den är helt svart (testade med svart bakgrund samt även med både front och bakkamera med linsen täckt... På min skärm blir det en blåton i storlek med en tumme eller dyl... Känns inte som att det borde ha uppstått från normalt slitage som är det enda telefonen blivit utsatt för...

    Sent from my HTC One X using Tapatalk

    [Edit: fixade stavfel]

    [Edit2: Bilder]
    Tog bilder på dem med SGS2, men var tvungen att göra det i mörker utan blixt, så de blev lite grusiga och suddiga... Är det någon som har liknande problem med sin skärm? Kommer att gå till 3Butiken på tisdag och höra vad de säger...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Last edited: 9 apr 2012
  2. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Menar givetvis svart i tidigare posten, går ej att ändra från tapatalk vad jag kan se...

    [Edit: rättstavat i första inlägget.]

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
    Last edited: 9 apr 2012
  3. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Bump, lagt in bilder i första inlägget.
     
  4. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har ett liknande fel, på min ser det ut som att någon beläggning under glaset har släppt vilket leder till konstiga reflexer som ser ut ungefär som på din.

    Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
     
  5. Jondoe

    Jondoe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick exakt samma fläck på min mobil. Bör man DOA?
     
  6. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag kommer som sagt att gå till 3Butiken här i Borlänge och visa dem samt höra om det går att DOA... Jag tror att om fler uppmärksammar operatörerna och leverantörerna/återförsäljarna om detta så finns det nog större chans att de tar dessa defekter på allvar, är det så att det är på grund av en designmiss/tillverkningsfel som detta uppstår på skärmen lär de ju ta åt sig och göra något åt saken...

    [Edit] Har skickat in telefonen för en tid sen.
     
    Last edited: 26 apr 2012
  7. Jondoe

    Jondoe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fläcken jag har är med all sannolikhet ett tillverkningsfel och inte för att jag haft den i fickan, då det var det första jag såg när jag satte på mobilen för första gången. Just då är ju ljuset starkast samtidigt som en svart bakgrund visas, och då blir fläcken extra tydlig.

    Har redan påpekat felet till butiken och skulle få en ny när de får in nästa leverans. Fläcken är ju inte snygg direkt :(
     
  8. Jondoe

    Jondoe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skumt bara att varenda ny HOX-ägare tycks upptäcka oändliga fel med den, allt från batteri problem till kamerafel, men att ingen har uppmärksammat just detta. Kanske inte är så många som har den här jädra blå fläcken.
     
  9. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Lämnade in min HOX igår på 3Butiken i Borlänge, han i kassan konstaterade snabbt att det var ett hårdvarufel som givetvis skulle gå på garantin. Men jag fick inte ut någon ny direkt eller blev uppskriven på någon väntelista för någon ny HOX, utan den skickas till Anovo så ska de tydligen kontrollera den och bedöma saken där med... Det visar sig om jag får ut en ny eller om de skickar tillbaka den gamla med utbytt display. Han i kassan påpekade även att jag kunde bli skyldig 250kr om det var fuktskada eller dyl... Vilket det inte bör vara.
     
  10. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Yay, heja för utförlig beskrivning från 3Butiken... läste hos anovo när jag spårade telefonen "Kunden har precis fått sin telefon. När man har en mörk/svart skärm kan man se en svag blå fläck på telefonen. Kunden har kollat med andra och det finns liknande problem på flera men inte alla.(Min anm: Jag nämnde att jag hade läst om era liknande problem här)" Kul att de bara lyssnar på knappt hälften av det jag sa och skriver en ungefärlig beskrivning... Jag förklarade i detalj vad problemet var och så hafsar de dit något bara... Hoppas att den som tar emot beskrivningen hos anovo förstår vad de menar...
     
  11. spengo

    spengo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Förbenat. Jag har samma problem. Doade ni eller försvinner fläcken av sig självt?
     
  12. Jondoe

    Jondoe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    DOA:de igår.

    Kändes snarare som den blev mer tydlig med tiden men kan ha varit min egen inbillning
     
  13. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Fick svar från 3 idag via sms och mail, anovo hade kontrollerat mobilen och ansåg att det inte går på garantin (även fast killen i butiken sa att det var ett solklart garantiärente/DOA), och att de hade ett kostnadsförslag på reperation som jag kunde få ta del av om jag kontaktade min 3Butik...
    Tog kontakt med Erik H på 3Sveriges facebooksida och undrade hur detta kommer sig då killen i butiken redan förklarat att den var DOA. Erik H svarade då att de saknade original-lådan samt alla tillbehör och inköpskvittot (som jag hade med mig men som killen i butiken inte tog emot, endast tog mobilen).

    Så idag var jag till 3Butiken igen och lämnade in alla saker som de skulle tagit emot från början, så jag lär väl få vänta ytterliggare 3 veckor på att de ska ta emot de grejerna innan de kan DOA telefonen och ställa mig i kö på en ny alt erbjuda mig en annan telefon.

    Svar från Erik H på 3Sveriges facebooksida:
    " Jag har kollat serviceordern och du behöver skicka in originalkartong, inköpskvitto, vitt headset, vit laddare, vit USB-kabel och ID-lapp till: Regenersis Nordic AB, Box 543, 721 09 Västerås, att: Fredrik L HTC DOA/Rek. "


    Känns inte riktigt som att de har skött sig särskilt väl denna gång heller :/

    Hur har det gått för er andra som har haft detta/liknande problem och DOA:t?
     
  14. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Exakt samma för mig. Säljaren i 3butiken skrev väldigt dåligt formulerat och även mycket fel. Jag mailade anovo och berättade lite mer detaljerat. Men butiken godkände den som doa och skrev även det på felbeskrivningen.

    Idag fick jag ett meddelande om att reparationen inte täcks av garantin och att jag ska kontakta butiken. Exakt samma som i ditt fall att kartong o tillbehör måste skickas in till dem osv.

    Var i kontakt med 3 på fb och han sa att det bara är att lämna in tillbehören till butiken så är det klart. Och att jag inte ska betala något. Jag doa min för glipor/ljusläckage.

    Men att du ska stå i kö är rent BS!! Jag kontakta kundtjänst och fick efter lite klagomål hämta ut en ny, men från en annan butik. Men tyvärr är den nya ännu värre(skriver med den nu). Väntar in 3's andra leverans som kommer nästa vecka och det sägs vara mindre fel, återstår att se...
     
    berjatroll gillar detta.
  15. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tack för att du delar med dig av din DOA-historia, jag ska ringa kundtjänst imorgon och höra vad de säger, jag är beredd att ta ut en annan telefon, tex Galaxy note eller liknande om de inte har någon HOX på lager...
     
  16. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det lugnt, tryck gärna på den gröna knappen också hehe ;)
    Men 3's andra leverans av HOX kommer snart och enligt dem ska det vara bättre kvalité på dem.

    Ska också ringa in imorgon då de antagligen ska finnas i butik imorgon eller senast onsdag nästa vecka.
     
  17. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vill bara tillägga att butikerna inte fått sina, enligt dem fick lagret slut på dem. Är väll så att de som beställt tre.se fått sina först. Men vi får vänta till nästa vecka då ;)
     
  18. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Hur länge väntade du med DOA (OP).

    Själv ska jag gå till TPH i morgon med min då den har också fått gul fläck på ovansidan (vid knappen). Den är också extremt känslig för tryck där, det räcker att man sätter fingret där settings är på aktivitetsfältet för att den ska "våga".

    Nu har jag dock haft den i en månad eller så, lär väl bli garantiärende av detta.
     
  19. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Snackade med 3Butiken i Borlänge idag, de hade tydligen skickat iväg alla tillbehör dagen efter att jag hade varit dit med dem, men de hade inte fått någon bekräftelse på att anovo mottagit dem...

    Jag frågade om jag kunde plocka ut en annan telefon eftersom jag lämnat in HOX:en för snart en månad sen, men de svarade att eftersom de hade skickat telefonen till anovo så måste jag vänta på att de ger klartecken på att det är en DOA och sen skickar HTC ut en ny telefon till mig från nästa batch, personalen i 3Butiken sa även där att det tydligen är fel på ALLA HOX från första batchen, och menade därför på att jag borde vara glad att jag får en ny från nästa batch då HTC tydligen återigen ska kunna garantera att de är felfria...

    Så även fast de gjorde fel första gången när de inte bad om alla tillbehör första gången när jag DOAde så säger de åt mig att jag snällt ska vänta och vara glad att jag förmodligen kommer få en ny någon gång i framtiden (OM HTC GODKÄNNER DEN SOM DOA) för givetvis kan inte 3 garantera det även fast de lovade mig att det var ett solklart ärende när jag lämnade in telefonen... Trött man blir...
     
    Last edited: 3 maj 2012
  20. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Fick ett trevligt samtal från 3Butiken i Borlänge idag. Rösten i luren sa att jag var välkommen att hämta ut en ny HOX! Var dit och hämtade ut den och har nu testat den och har inte samma fel på den, men det blir en vit missfärgning på displayen när man drar tummen över vänster kant längs med skärmen uppifrån och ner. Så förmodligen kommer jag gå tillbaka och DOA även denna, trist... Upptäckte det precis innan jag skulle börja skriva här, var sugen på att skriva att jag hade fått en felfri...