Snowstorm (fd YrVader) - Svensk väderwidget

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Kaj, 1 jul 2009.

  1. Monsterkid

    Monsterkid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    funkar bra i Borås osv nu!
    Lite snyggare ikoner vore trevligt dock.. finns så många iconpacks att integrera så det vore inte så svårt. Bra och enkel app, bra jobb. Keep it up :-)
     
  2. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Funkar fint nu. Jag befinner mig tydligen i något som heter Stjälkaskogen. Har aldrig hört talas om det så jag googlade lite och fick bl.a. upp någon japansk turistsida :D
     
    Last edited: 28 jul 2009
  3. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Kaj släng in nån bilder på hur det ser ut :D
     
  4. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Jag skall uppdatera sajten med skärmdumpar och annat. Denna veckan blir det nästan ingen programmering. Att göra sajter är dock inte riktigt min grej, att bara få upp skalet har tagit nästan en hel dag, och igår gjorde jag loggan för huvudsajten (closed-source.com), och det tog några timmar det med. Måste börja från grunden, så steg ett blev att fotografera ett hänglås :)

    @Monsterkid. Ge förslag på ett ikonpack med snygga ikoner så kan vi göra ett skin av det. Beta 5 kan skinnas. Innan nästa release skall jag försöka förbättra/förenkla hur man skinnar, och även optimera det prestandamässigt lite.
     
  5. Blanco

    Blanco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Ikoner

    Tjena, har bara skummat igenom tråden så jag vet inte om ni hittat de ikoner ni vill ha. Här är en sjukt bra samling och stor samling:

    (kopiera hela länken, den bröts av i min förhandsgranskning)

    http://www.istockphoto.com/file_sea...isambiguation=&majorterms=&fileTypeSizePrice=[{%22type%22%3A+%22Image%22%2C+%22size%22%3A+%22None%22%2C+%22priceOption%22%3A+%221%22}%2C+{%22type%22%3A+%22Illustration+[Vector]%22%2C+%22size%22%3A+%22Vector+Image%22%2C+%22priceOption%22%3A+%22All%22}%2C+{%22type%22%3A+%22Flash%22%2C+%22size%22%3A+%22Flash+Document%22%2C+%22priceOption%22%3A+%22None%22}%2C+{%22type%22%3A+%22Video%22%2C+%22size%22%3A+%22None%22%2C+%22priceOption%22%3A+%221%22}%2C+{%22type%22%3A+%22Standard+Audio%22%2C+%22size%22%3A+%22None%22%2C+%22priceOption%22%3A+%221%22}%2C+{%22type%22%3A+%22Pump+Audio%22%2C+%22size%22%3A+%22None%22%2C+%22priceOption%22%3A+%221%22}]&showPeople=&printAvailable=&exclusiveArtists=&extendedLicense=&collectionPayAsYouGo=1&collectionSubscription=1&taxonomy=Include+Vetta&illustrationLimit=Exactly&flashLimit=Exactly&showDeactivatedFiles=&membername=&userID=&lightboxID=&downloaderID=&approverID=&clearanceBin=&vettaCollection=&color=&copySpace=&orientation=7&minWidth=0&minHeight=0&showTitle=&showContributor=&showFileNumber=1&showDownload=1&enableLoupe=1&order=Best+match&perPage=&tempo=All&audioKey=All&timeSignature1=All&timeSignature2=All&bestmatchmix=60&within=4
     
  6. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Har testat den nu Kaj orkade inte vänta på screens :P

    Ser riktigt bra ut! Riktigt nice att den e så exakt! Sitter på sjukan i malmö så tog den södervärn och det e typ 3 meter brevid mig :))))

    Dock så efterlyser jag kraftigt en flerdags prognos! :)
     
  7. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Tryck på widgeten så kommer det upp en flerdagsprognos :)
     
  8. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Japp hittade det men menar en flerdygnsprognos i själva wigeten.

    Plus att det hade varit trevligt med ett skin som tar upp en hel homescreen, som rosie har.

    (Fan va gnällig jag låter nu :) )
     
  9. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Widgeten i storlek 4 x 1 visar fyra perioder, men med yr som väderkälla kan jag inte visa prognos för flera dagar i widgeten, iom att jag inte får någon prognos som prepresenterar en hel dag.

    Jag har inte sett hur rosies ser ut. Finns det en skärmdump någonstans? Är det en widget eller en app?
     
  10. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    .. och vad gäller gnällighet så tycker jag inte att någon är gnällig. Alla synpunkter är välkomna.
     
  11. Näslund

    Näslund Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    322
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=310&highlight=superhero

    Om du skulle få för dig att göra en 4x4 widget :), personligen tycker jag att vi som kör med 3 vyer (hero har 7) klarar oss med 1x4.
    Edit: Bilderna är från SuperHero, den riktiga hero ser lite annorlunda ut men principen är den samma.

    idé:
    kanske en funktion för att bara visa vissa tider, tex så är jag inte så intresserad av vädret 00-06 och 06-12 (då sover jag, eller i värsta fall jobbar...), man skulle kanske kunna välja att inte visa dem och i stället få med två dagar av de andra i 1x4
     
    Last edited: 29 jul 2009
  12. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Filter på tider låter rätt användbart.

    Hittade ingen skärmdump på väderwidget i den tråden, men det är alltså en stor widget och inte en app.
     
  13. Näslund

    Näslund Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    322
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja, den stora bilden till höger (med väder info) är en widget som tar upp en hel sida.
     
  14. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
  15. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Japp det var den, men den måste ta sjukt mycket minne/plats på disk?
     
  16. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Det e de värt! Tycker den e sjukt nice :D
     
  17. MaxH

    MaxH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Gillar beta5 skarpt. Färgerna i flerdygnsprognosen funkar bra tycker jag, tackar för den fixen :) Synd, men förståerligt, att du bytte namn, Yrväder var ju superroligt namn... men kanske inte internationellt gångbart.

    Buggrapport på beta5:
    Märkte en liten detalj: 1x1 och 2x1 har tiden i formatet hh:mm (t.ex. "00:00-06:00") vilket blir litet och nästan oläsbart, speciellt på 1x1, medan 4x1 har bara har timmarna ("00-06"). Det senare passar sig nog bra på alla widgets :) Eventuellt kanske man kan öka fontstorleken någon mm också. :)

    En något större grej är att när jag försökte hämta min plats per automatik fick jag Sweden/Västmanland/Karlsberg/. Ingen aning var det ligger.
     
    Last edited: 29 jul 2009
  18. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Enligt Geonames ligger Karlsberg mellan Hammarby och Hammarby stadshage i Västerås. Är det nära dig?

    Skall försöka komma ihåg atttabort minuterna. Börjar bli många småsaker. Borde skriva upp iom att jag inte installerat Trac på nya domänen än.
     
  19. MaxH

    MaxH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tja, allt är relativt, men det är ändå ganska fel ute. Länk till google maps.

    Hela området väster om Surahammarsvägen fram till Järnbruksgatan (nästa västra norr-södergående, du får zooma in lite för att se det gatunamnet) heter Bäckby (INTE Bälby, som vi pratade om tidigare :P), där jag bor på norra delen området.

    Varför Bäckby inte står med på google maps vet jag inte, men det borde verkligen stå. Hade det blivit Råby hade jag kunnat förstå, kasnke till och med Hammarby... En lösning på detta kanske kan vara om man, efter att man söker, får upp en lista med de tio närmaste ställena? Om det övht går dvs.

    Enhetlighet äger :)
     
  20. Magsta

    Magsta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    378
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    är det bara jag som inte hittar det på market?