Fråga: Har du tappat din nexus?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av weirdo, 7 maj 2012.

  1. weirdo

    weirdo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilka här har tappat sin nexus? Vad hände, höll den? Eller sprack den? Jag tappade min nexus igår från ca en halvmeters höjd i asfalten. Dock så klarade sig särmen helt utan skråmor. Det som hände var att på dem vänstra hörnen så blev det små små hack. Syns knappt men irreterande som fan, tycker att jag klarade mig ganska så bra. Hatar dock att tappa telefonen när man varit så rädd om den.
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag har tappat min i golvet 3 gånger och klarat mit utan märken otroligt nog. min son kastade ner telefonen i trapphuset och även där inte ett märke nånstans.. snacka änglavakt ;)
     
  3. sebastian

    sebastian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Har tappat min tiotal gånger inomhus och utomhus på olika underlag. Telefonen håller mycket bra. Har lite färgsläpp på övre vänstra hörnet men inget jag tänker på eller ser till vardag.

    Telefonen är mycket hållbar i mitt tycke.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  4. Pbateman

    Pbateman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Tappar/välter ner min varje morgon när den ringer för att väcka mig.
    Inte en skråma på den.
     
  5. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Tappar den iaf 1gång i veckan minst... Skakat kläder som jag haft den i så den har tagit sig en tur i luften....
     
  6. Isglassmacka

    Isglassmacka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har tappat min i asfalt många gånger, jag är nämligen expert på att sätta mig ner, lägga telefonen i knät, glömma bort den och sedan resa mig! Måste vara någon obotbar talang jag har ^^

    Trots det så har jag inte en skråma på den, använder inget skärmskydd eller liknande produkter heller :)
     
  7. Freddman

    Freddman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Tappat min många gånger utan problem. Men här om dagen ramlade den ur fickan när jag satt på stolen i köket, föll ner på golvet med glaset ner, och glaset sprack runt kameran, även en spricka som går tvärs över glaset. Surt.....
     
  8. sannispannisen

    sannispannisen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    jag tappade den första dan jag fick den i asfalt, från 2 m höjd. blev några små rispor längst ner som är helt borta i princip i dag.
     
  9. Mr Zorro

    Mr Zorro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag tappade min från brösthöjd. Trodde jag la in den i min innerficka. Missade totalt och den åkte i backen. Skärmen sprack förstås. Blev en dyr historia.


    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  10. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Trodde aldrig det skulle kunna hända, men efter drygt en månad av försiktighet så tappade jag min Nexus. Den föll i asfalten från nästan 2 meters höjd. Dock klarade den sig med några rispor på baksidan. Skärmen är intakt utan minsta rispa eller märke.
     
  11. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Min GN tappades med orginalförpackning i en vattenpöl :) Efter någon vecka tappade jag den och lyckades sparka till så den gled/studsade över asfalt + grus ca 2-3m. Självklart med repor som följd, eller mer som "prickar" (3st) i displayen, och lite kantstött. Ingenting att bry sig om egentligen, speciellt inte efter en sådan flygfärd :)

    Tappar den också "dagligen" från soffor och liknande, men då händer absolut ingnting.
     
  12. stukad

    stukad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som har otur :)


    Satt på huk med handen på marken och tog upp telefonen och låste upp den och där kom första repan från sandkornet jag tydligen hade på fingret.
    Andra gången tappade jag den på en grusgång och landade på botten mot gruset men lik förbannat fick jag två repor till på glaset.

    Så nu är jag lycklig ägare till en mobil med stor repig skärm.
    Kör med hardcase, och zaggen kan jag väl sälja nu eftersom jag drog ut på tiden att sätta dit den.

    Tycker det var tråkigt att Samsung inte kunde bjussa på ett bättre glas på hyfsat dyr mobil.
     
  13. Yoojimbo

    Yoojimbo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Tappade min på krogen, ett fall på 4 m ungefär. Skärmen sprack vid frontkameran. I övrigt klarade den sig.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  14. Concorde11

    Concorde11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tänk om ni alla hade haft en iphone 4 istället utan skydd!!

    Kompisen tappade sin 1 vecka gammla Iphone 4S från en halv meters höjd på stengolv och ni vill inte veta hur den ser ut!! Glaset sprack inte bara, utan krossades helt, runt om heeeela telefonen!!

    Är glad att jag har SGN! :)
     
  15. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Har tappat den några gånger, oftast har det bara varit inomhus från låg höjd ner på trägolv eller matta men tappade den på asfalt bara nån vecka efter jag fått den, skulle ta upp den ur fickan lite snabbt och tappade greppet om telefonen så den flög i en liten båge och landade på asfalten med skärmen nedåt och gled lite. Hjärtat stannade en stund men som tur var blev det bara några små märken i plasten runt kanten på telefonen och glaset klarade sig utan en skråma.
    Nu har jag dock fått en liten repa i glaset nedanför mjukvaruknapparna vid led-lampan så den är inte i vägen på nåt sätt men irriterar mig lite på det ibland.
    Har haft telefonen sen första batchen med nordiska telefoner kom till Sverige och aldrig använt något skydd.
     
    Last edited: 11 maj 2012
  16. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har tappat min GNex alldeles för många gånger :)
    Och fantastiskt nog har den hållit mycket bättre än jag trodde den skulle göra.
    Ingen kondom här inte.
     
  17. googly

    googly Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tappade den 1 gång på klinkerplatta från ungefär 30-40 cm höjd (hade lagt ned den och tappade den när jag böjde mig ner för att plocka upp den). Den landade olyckligt med skärmen nedåt. Skärmen sprack.
     
  18. Purren

    Purren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    4 meter??
     
  19. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Känns som vi har några som är över 2 m här eller så går alla med telefonen över huvudet.
     
  20. Mawnster

    Mawnster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tappade skiten från 30 cm för en timma sedan och rövdisplayen sprack, någon som har koll på vad en reparation kan tänkas kosta?

    Galaxy Nexus