Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

  1. Jockejo

    Jockejo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har fått en utbytt men samma fel med gula fläckar på den nya också. Nu tänker jag leva med dem tills man ser här att reservdelarna börjar trilla in och framför allt att Sony har fått ordning på skärmarna så man vet att de gula fläckarna är borta.
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag tror de är till stor del borta. Men det är möjligt att alla ur de första batcharna inte är borta ännu.
     
  3. CHEMAS

    CHEMAS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    En tanke bara. Vad har ni för färg på eran lur? Mina två felaktiga är svarta.

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  4. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Anovo har skickat iväg mobilen till mig igen, redan.
    26 April till till 8 maj de har säkert inte bytt något eller? :(
     
  5. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Härligt!

    Nu har utbytestelefonen kommit till Deltaservice. Men det står att det gamla batteriet och batteriluckan skickas med. Är inte batteriet inmonterat i telefonen. Skumt.
     
  6. Bebben

    Bebben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Anovo hade min telefon i inte ens två veckor. De bytte display, uppgraderade mjukvara och genomförde funktionstester. :)
     
  7. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Om någon fortfarande har sin telefon på service genom oss så är det bara att PM:a mig med servicenummer eller IMEI så kikar jag till ärendet och ser om det är möjligt att reklamera för lång servicetid.
     
  8. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Fick äntligen svar från deltaservice idag:

    Arbetsrapport
    Utbytestelefon LT26i enligt SE riktlinjer. Kunds egna tillbehor med foljer, (batteri och batterilucka). Nytt IMEI. Kundens garantitid arvs av det ursprungliga inkopsdatumet.

    Konstigt att gamla batteriet skulle medfölja när det är fast monterat?

    Köpt via CDON direkt den kom och deltaservice fick luren 24/4. Går två veckor och 1 dag typ på service.

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  9. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det går med lite vilja att ta bort bakstycket och komma åt batteriet. Finns klipp på nätet hur man gör, har dock inte velat prova själv.

    Skickat från min Xperia S med Tapatalk 2
     
  10. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    De har en färdig mall som de använder till alla ärrenden, därför det blir så.

    Visst kan man det, men inget man bör göra sålänge man inte känner sig säker på vad man gör, risken att man bryter av plasdelen bak är stor sålänge man inte känner sig säker med vad gör är stor vilken häver garantin.
     
    Last edited: 9 maj 2012
  11. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Hade tänkt reklamera min för lång servicetid men personalen lyckades övertala mig att vänta då reparationen blev klar samma dag som jag tänkte reklamera.

    Fick tillbaks min vita xperia s igår från phone house, den hade då varit borta i tre veckor för problemet med gula fläcken. Trots att jag inte gillade telefonen var jag ändå glad att få tillbaka den, kanske hade jag dömt den för hårt.

    Tårkigt nog kunde aldrig riktigt ta reda på om det stämde eftersom det "reparatörerna" hade åstadkommit var att byta display till en ny som fortfarande hade gula fläckar. Dessutom hade de förmodligen inte kopplat in ljudet till högtalaren vid örat, vilket innebar att jag inte kunde ringa annat än med högtalartelefon. Utöver det hade de lyckats få delen under glaslisten att bli lös.

    För att sammanfatta så istället för att fixa det fel mobilen hade så gav de den två nya. Bravo PhoneHouse, Anovo och Sony, inga företag jag kommer ha att göra med igen!!!
     
  12. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Absolut, vet man inte vad man gör, ska man inte ge sig in på det. :-)

    Skickat från min Xperia S med Tapatalk 2
     
  13. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Telefonen du fått nu är en såkallad swap/utbytesenhet.
    Vilket kan innebära att du fått en telefon som förut hade problem med batteriet, fast att de som i detta fallet har satt i ditt batteri istället.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  14. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Haha.... de har helt enkelt monterat in ditt gamla batteri och din gamla lucka. Det är bara enheten som är ny, inte dessa delar. :)
     
  15. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Det sög ju hårt. Skall nagelfara ersättningstelefonen med mikroskop. Ifall det är ett enda fel skall jag skicka tillbaka den.
     
  16. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Öh, vad har The phonehouse och Sony i sig med den reparation att göra? Det är ju Anovo som reparera luren, om detta inte är fixat, utnyttja då den reparationsgaranti som Anovo ändå ger på den gamla och skicka in den igen. Glöm bara inte det ursprungliga felet, för annars går det på vanliga garantin och det räknas som reparation numero uno. Men visst kan jag förstå din ilska och irritation. Anovo har även för mig oftast inneburit en lur som vanligt trasigare när den kommit tillbaks, än den var ifrån början. Undantaget min gamla arc S då möjligen.
     
  17. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra

    Varför får ni så detaljerad info om vad de gjort? Där jag kollar står det inget vad de gjort. Var kollar du?
     
  18. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    När man läser här så får jag bilden av att Anovo är riktigt urusla. Folk som skickar in sin mobil för 1 problem får sedan 2 problem hemskickade :-P. Tar inte Anovo till sig kritik eller kommer inte kritiken fram till dem?
    Jag har gula fläckar på luren men är inte sugen på att få ytterligare 2 fel (kanske) pga. reparationen så jag får helt enkelt leva med problemet.
    Och många säger sig ha gula fläckar igen trots bytt display. Det är ju jävla illa.
    Vad jag vill komma fram till är att SXS inte höll måttet trots att Sony skröt om att skärmen skulle vara perfekt när det gäller färgen vit, den skulle vara riktigt grym. Men så är det inte om man jämför med andra mobiler/datorskärmar.
    Så, ett "erkännande" från Sony och ett löfte om att dom ska göra allt för att göra oss kunder tillfredsställda, igen. Inte för mycket begärt väl?

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  19. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Haha, lycka till att få Sony att säga flaska. De kommer väl mumla något om marknader precis som de gjorde med PS Store. Sony kommer inte få mina pengar igen, det är en sak som är säker. Synd att allt gick åt skogen när Ericsson försvann.
     
  20. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Jag antar att PhoneHouse väljer vilken firma som reparerar telefonen eftersom en del har deltaservice och andra anovo, Sony tillverkade den trasiga mobilen från början