Fråga: S2 Vs Dagens telefoner

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av eastlin, 9 maj 2012.

  1. eastlin

    eastlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är det fortfarande Värt att köpa en s2a?

    Har Doat 7 ST HOX.

    och alla säger till mig köp s2an det e kvalite.
    Håller den för framtiden? eller vad tycker ni?.
    kommer den få fler uppdateringar?

    för den har rätt avancerad teknik även om den är 1 år
     
  2. Devablo

    Devablo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag är grymt nöjd med min, och jag har testat några nya. Den passar säkert bra!
    Den har också många användare, så jag tror den kommer fortsätta få uppdateringar.

    (Tapatalk 2)
     
  3. larzone

    larzone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag köpte min S2:a igår för 2000:- med 6 månaders garanti o kvitto, kartong med alla tillbehör och i nyskick! Följde även med lite olika skydd o displayskydd. Hade en Desire HD innan ocg steget känns enormt! Batteritiden var ju ett skämt på DHD:n, jag upplever Samsungen som bättre trots massor av pillande! :)

    Slå till om priset är rätt, men den finns på Prisjakt för cirka 3500:- så betala inga fantasisummor. Lycka till!
     
    eastlin gillar detta.
  4. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Kan säga att jag hellre skulle valt en HTC, eftersom de är bekvämare att hålla i och jag känner mig mer hemma med en HTC telefon men det är en smaksak.

    Samsung saknar saker som jag vill ha:
    Hboot (så att jag slipper hålla ned knapparna och hoppas att recovery startar istället för olika kombinationer)
    Fast recovery (den här kan försvinna och ersättas när man flashar ny rom, om utvecklaren inkluderar en sådan vilket oftast är ja.
    powerknappen på ovansidan (varför på sidan??!)
    Tjocklek (smaken är som baken, nej jag gillar inte tunt, plastigt och lätt. Det ska vara aluminium, matt eller gummibeklädd plast).
    Större robustare knappar (känns som att jag kan peta sönder eller peta ur knapparna om jag sticker in naglarna bakom chassit och knapparna är får små)


    Men huruvida man ser på en nyare telefon och en äldre kan jag inte se någon anledning till varför en hox är bättre än en s2. Idag har vi nått den punkten där vi inte behöver snabbare telefoner i stort sätt, om man inte vill mata på med häftiga animationer och widgets som kanske kräver mer prestanda överlag eller andra funktioner som utvecklas på skojs skull i stort sett.
    Nya telefoner är egentligen snabbare, för att vi kan, tillverka snabbare telefoner.

    Kommer S2 kommer få nya uppdateringar? Ja en bit framåt i tiden men det tar stopp som med vilken annan telefon som helst.
    Vill du vara framtidssäker är det ROOTA som gäller, eftersom utvecklare på XDA fortsätter att porta nya versioner till S2'n när den åker in i mörkret hos discontinued samsung phones.

    Är det kvalitet? Nej, från att gå från HTC jämför jag samsungs S2 som min första mobila enhet i ägo från företaget. Som en likhet av Sony Ericssons telefoner back in the days, de som gick sönder så fort man tappade dem i gatan, eller startade om sig så fort man försökte ringa ett samtal eller lyssna på musik.
    Skillnaden är mjukvaran, den är inte så här instabil i S2'an men att hålla i telefonen fysiskt ger en känsla av rädsla. Att telefonen kommer att gå sönder.
    Den sorts plast den är tillverkad i ger en liknelse hos billiga leksaker, om det ens är samma sort?

    Jag är besviken på Samsung när det gäller S2'an, när deras dator skärmar i business/office kategorin är det bästa man kan köpa utan att gå in på NEC eller Eizo's prisklass
    .

    Är det värt ett köp enligt mig? Nej
    Skall du köpa en S2? Det kan jag tyvärr varken råda eller avråda dig till. Jag vill enbart dela min erfarenhet av mitt köp. :sealed: :)
     
    Last edited: 9 maj 2012
  5. eastlin

    eastlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag får en S2 för 3000 kr.
    Helt ny då.
    Hade en One X innan som ja doa 7 ggr. vilket för mig låter inte allt för bra hehe.
    Lekt med min gudfars S2a och den ger verkligen en bra helhetskänsla.
     
  6. Shadowrun

    Shadowrun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop+Root
    Info:
    Nuked vibration för att få silent mode med "volym ner"
    tittar man på rena prestanda så är hänger den fortfarande med bra. Om du tänkt roota och köra en annan kernel så kan du ju även klocka den lite och få lite mer fart teoretiskt.

    Jag tycker att ha powerknappen på sidan är vettigt eftersom om man har har knappen nära till hands om man håller i telefonen.

    Jag upplever inte att det är dålig kvalitet på den på nåt sätt. Har tappat den ett par ggr, och den är fri från skador så den är inte direkt ömtålig. Plasten gör att den inte blir bucklig som min Desire blev ;)

    Om du inte vill casha upp för en S3 så är i min mening en S2 ännu ett jättebra val. Speciellt om du tänkt roota och köra custom rom, då det finns hur mycket som helst. Dessutom är bootloadern inte låst så det är lätt att roota både med och utan custom kernel.

    Min S2 får hänga kvar ett bra tag till tror jag eftersom det är den bästa telefon jag någonsin ägt.
     
  7. eastlin

    eastlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    får ju den ändå för 3000 hehe ;D
     
  8. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag säger KÖP!! S2:an är den absolut bästa telefon jag har ägt, inte det minsta problem! Hade en HTC Hero, som inte hängde med hårdvarumässigt, köpte LG O2X som var rena skräpet och det var ren fröjd att byta ut den mot S2:an! Jag känner inget som helst behov av att byta upp mig ännu, det kommer nog dröja ett år innan jag börjar titta mig omkring efter en uppgradering...

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  9. Freijd

    Freijd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köp bara! Oroa dig inte för kvalitetsproblem heller som nån htc kille där prata om. Jag har aldrig stött på en tuffare mobil som inte säljs som just stöt och vattensäker mobil. Jag har tappat min i backen garanterat omkring 100ggr och jag har knappt en skroma på sg2an. Ett litet litet lacksläpp på ena hörnet bara. Helt kanon mobil och hårdvaran hänger nog med tillräckligt ganska länge till

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  10. deliverance

    deliverance Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Med tanke på vad du får för pengarna så är sgs2:an ett väldigt bra köp, lär utan problem hänga med i ett år till och det verkar inte komma något annat spännande inom den närmsta tiden.

    Skickat från min SGS2:a via Tapatalk
     
  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Håller med.

    SGS2 är en riktigt bra telefon som fortfarande håller riktigt hög standard.

    Bra skärm
    Bra batteritid
    Bra samtalsljud
    Snygg (om man bryr sig)

    Hade inga problem med att låsknappen satt på sidan,trodde jag skulle ha det men faktiskt så föredrar jag det. Min nuvarande SXS är lite besvärlig när man ska låsa upp den eftersom den enda knappen man kan låsa upp den med sitter på toppen av telefonen, nu inser jag att jag hellre hade haft den på sidan.

    Saknar även hemknappen på SGS2
     
  12. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Grym mobil..

    Riktigt bra kvalité.
    Min ser ut som den dag jag köpte den.
    Dock har jag haft silikon skal..

    Inget knarrande eller liknande.

    Den lär rätt lätt hänga med ett år till.
    Den är så pass bra än att jag inte ens har nått jättesug efter sgs3.
    Det är ett sjukt bra betyg.
     
  13. larzone

    larzone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tyvärr så är HTC:s batteritid ett skämt, det är i.o.f.s alla dagens smartphones. Det ska inte behöva rootas och lägga in snåla ROMarför att batteritiden ska bli acceptabel.
    Mina 2 cents.
     
  14. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Testade en kompis HOX idag och jag blev faktiskt inte så sugen.

    Gillar skärmen på min sgs2 bättre trots lägre upplösning.
    HOX skärmen tycker jag var blek,kan väl vara att jag vant mig med färgerna i sgs2 ..
    I övrigt inget som skulle få mig att byta..

    Ska väl vara kameran då som var riktigt snabb och bra