Telefon till appen Barcode Scanner

Diskussion i 'Applikationer' startad av Sundroid, 9 maj 2012.

  1. Sundroid

    Sundroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Måst man köpa premiummodeller för att kunna köra Barcode Scanner och liknande appar? Jag har idag en HUAWEI U8650 och den fungerar inte.
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Jag har kört Barcode Scanner på en Huawei U8100 så nej, premiummodell behövs egentligen inte för den appen. Däremot fungerade appen sämre än på vissa andra telefoner: man behövde vara mer noggrann med rätt avstånd mellan streckkoden och telefonen, rätt vinkel, bättre ljus etc. Det handlar väl om hur bra kamera det är i telefonen.

    Men när du säger att den inte fungerar, vad menar du? Startar inte appen, får du ingen bild, lyckas den inte läsa streckkoden eller vad?
     
  3. vorchan

    vorchan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    HUAWEI U8650 verkar inte ha autofokus och då fungerar barcode scanner dåligt.
     
    Sundroid gillar detta.
  4. Sundroid

    Sundroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så hemligheten stavas autofucos. Tack!

    Edit: Appen fungerar. Den fungerar bra då jag scannar från en datorskärm men från papper fungerar det inte.
     
  5. vorchan

    vorchan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det fungerar, men det fungerar som sagt dåligt. För att appen ska hitta och läsa av streck/QR-koden måste den vara i fokus (skarp). Hittar du rätt avstånd fungerar det även utan autofokus, men barcode scanner vill att streckkoden ska vara så stor som möjligt (passa i rutan som kommer upp). Utan autofokus blir bilden oftast suddig på så nära håll.
     
    Sundroid gillar detta.