Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. jesperjm

    jesperjm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ni som har DOA't genom Brightpoint, hur lång tid tog det för er att få en ny lur?
     
  2. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Fick precis ett samtal från 3Butiken här i Borlänge, efter att jag hade frågat om lagerstatus och om ev byte om telefonmodell på 3:s facebook-sida, Jag får vänta till de får in fler HTC One X och DOA den jag har nu mot en ny över disk, skulle även den vara DOA så får jag byta mot en Galay Note. Jag får eg. byta mot vilken telefonmodell jag vill som fanns med i kampanjen 3Total 349kr/mån. Så det verkar som att det bara är att vänta och se, antingen blir jag en nöjd HOX-ägare om den 4:e fungerar som den ska, annars blir det nog en Galaxy note.
     
    Last edited: 10 maj 2012
  3. albinsson

    albinsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    För mig tog det en månad. Men då var det en massa krångel med att dom glömt att skicka retursedel, den saknades i lager osv... Jag tror att "normal" tid kanske ligger på 2 veckor...

    Edit: var f tog citatet vägen? Det här skulle iaf vara svar på brightpoint frågan !

    Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2
     
    Last edited: 10 maj 2012
  4. jesperjm

    jesperjm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Känns som en väldigt lång tid, då jag väntade en hel månad för att få telefonen, för att sedan skicka tillbaks den igen. Vet du huruvida man kan få någon ersättning för att vara utan telefon?
     
  5. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Hur mycket kostar returen till Brightpoint vid DOA?
    Eller står de för alla kostnader?
     
  6. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    De står för kostnaderna, skickar retursedel till dig så får du skaffa en lämplig kartong att skicka det i :)
     
  7. albinsson

    albinsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja det tog en jäkla lång tid.
    Jag ska ju skicka in min andra nu, och då har dom iallafall fått iväg fraktsedeln samma dag som jag anmälde. Så det ska bli intressant att se ledtiden nu,
    Högst tveksamt om du kan få nån ersättning....
    Med facit i hand var det inte så klokt att handla på nätet!

    Ringer man in och anmäler får man ett returnummer som man skriver på lådan (lämpligtvis samma låda som du fick telefonen i från början) sen är det bara att vänta in fraktsedeln
     
  8. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Efter åtta mail, fem telefonsamtal och ganska precis en månads väntan har jag nu fått reda på att jag skall få en ny HOX utskickad från TPH idag eller på måndag, då den jag skickat in på DOA är försvunnen. Ni som väntar på nya via post bör kanske ringa och kolla hur det ligger till med era.

    Det skall läggas till att personalen jag pratat med på TPH varit väldigt hjälpsamma och vänliga. Förtaget TPHs system för order/kund hantering är dock under all kritik enligt mej och dom bör se över sitt arbetssätt. Det verkar råda total kaos och ingen vet vad den andre gör vilket förstör för både företaget och kunden.
     
  9. bYkICr

    bYkICr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Man kan undrar varför de inte gör som inet, skickar ut fraktsedel via epost som man själv kan printa ut. Har man gjort ett felanmäln, så skickas det ut ett fraktsedel per auto.
     
  10. engrabb

    engrabb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som doat hos brightpoint. Är det 14 dagar som gäller?
    Måste man ha skickat in telefonen inom den tiden eller räcker det bara med att anmäla den senast på 14e dagen som man haft telefonen? Står de för kostnaden från paket till frakten?
    Man sköter väl allt via tele2?
    Förlåt för alla frågor :-)
     
  11. RickardCK

    RickardCK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu blir jag riktigt förbannad på Brightpoint! DOAde min HOX pga döda pixlar på skärmen. Det var ca 4-5 på rad, såg ut som om det var smuts på displayen.
    Får ett paket från dem efter 12 dagar, öppnar upp och förväntar mig en helt ny HOX men vad hittar jag? Min gamla som jag hade packat in, med ett papper där det står att de inte hittade något fel på den. Var det en blind man som kontrollerade luren? Visst, pixlarna må vara små och man måste se ordentligt, men om jag skriver att det är pixelfel på den, så får de banne mig anstränga sig för att se att det verkligen är det, och inte bara ta en 10 sekunders titt på telefonen och lägga tillbaks den igen.

    Köper aldrig en telefon från sådana oseriösa företag igen! Och fy på Tele2 som påstod att det inte var någon skillnad att köpa från butik eller webbutik.

    Orkar man skicka tillbaks den igen eller ska man bara låta det gå för den här gången? Står helt enkelt inte ut med deras idiotfasoner och vill inte vara utan luren 2 veckor till.
     
  12. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte att du ska låta dem vinna! Fan är det pixelfel ska de banne mig rätta det! Usch för såna företag.

    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
  13. CaptainObvious

    CaptainObvious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    DOA:de min för ca 1mån sedan då den såg använd ut först och främst. Sedan upptäckte konstiga fläckar under glaset. TPH skrev doa i felanmälan och det tog precis 1mån för Anovo att skicka ut en helt ny enhet. Fick den nya i förrgår.

    Den gamla jag hade var en HT23ew..
    Den nya jag fick från Anovo heter SH24XW ? Inte hört någon hittills som sagt att dom har SH24.. utan bara HT24? Bara en reflektion, skumt.

    Märkt nu att skärmen sviktar i mitten på vänstersidan, den står liksom upp lite där och jag känner en kant (det är synligt för ögat). Den är definitivt känsligare för vågor när man trycker relativt lätt på vänstersidan.
    Även märkt knakande chassi emellanåt nu. Trycker jag på skärmen nere i vänstra hörnet uppstår ett högt klick-ljud ibland. Signalen verkar ligga på mellan 99dBm och som lägst 81dBm vad det nu säger mig. Dock förstått att ju lägre desto bättre.

    Orkar man leva med detta? Frågan är om man orkar DOA en andra gång och kanske få vänta ytterligare en månad?
     
  14. b-george

    b-george Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Sh24x= Shanghai, China 29 april 2012.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  15. nilzie

    nilzie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Ni vet den där "plattan" som är gjord i samma material som själva förpackningen till HTC One X, somtelefonen ligger på precis när man öppnar förpacknigen. Den med ett runt hål i sig.

    Det är så att jag har tappat bort den.

    Kan man fortfarande göra en DOA även om man inte har kvar den kartongbiten? Har kvar allt annat.
     
  16. mangomannen

    mangomannen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1
    ROM:
    Cyanogen
    jag har inte lämnat in mer än telefonen vid mina 2 doa-tillfällen.
     
    nilzie gillar detta.
  17. nilzie

    nilzie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    I någon fysisk butik då eller?
     
  18. mangomannen

    mangomannen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1
    ROM:
    Cyanogen
    Ja, i en lokal tph-butik.
     
  19. Tokig

    Tokig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hejsan, känns som jag behöver skriva lite i denna tråd för att hjälpa er. Jag är och har alltid varit en sådan som läser här men inte skriver själv men hoppas jag kan bidra med lite funderingar och fakta. Jag fick min One X i tisdags (HT24) och är nu inne på min tredje (2st doa). Problemen jag DOA:de för var gula områden i displayen.

    Första luren hade en gul fläck i nedre högra hörnet.

    Andra hade ett gult fält rakt över skärmen i övre kant.

    Den största anledningen till att man har en OneX är ju skärmen så det ansåg jag vara riktigt störande. Dock så kan jag säga att den jag har nu "knakar" bra mycket mindre än de förra två om man trycker i kanten av displayen. På Nr2 blev det färgskiftningar mycket lätt och på Nr1 behövde man ta i lite. På den jag har nu behöver man ta i såpass mycket att man ska tro att man skadar den på något sätt. De är med andra ord väldigt olika. Den jag har nu (Nr3) har dessutom inga som helst problem med gula fält/fläckar.

    Dock har jag ett annat problem med den jag har nu. Den tappade kontakten med simkortet stup i kvarten. Tror jag har löst det dock genom att slipa lite på kanterna på simkortet så simkortet lägger sig lite "lägre" i släden. Kan återkomma med status ang. det om ett par dagar då jag fixade det idag.

    Vill dessutom tacka personalen i Tre-butiken i City Jönköping. Trevliga och mycket hjälpsamma när man kommer in och är ledsen!
     
  20. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Samma problem med sim kortet som föregående postare.. min är en 23a

    Sent from my HTC One X using Tapatalk