Problem: Laddning tar väldigt lång tid

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av henrikf, 3 maj 2012.

  1. henrikf

    henrikf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker att min one x börjar ta löjligt lång tid på sig att ladda. Idag satte jag i laddaren vid 4%, tre timmar senare tog jag ut telefonen och den stod då på 15%. Känns skevt. Körde inte med originalladdaren, men det gör jag nu, och då har den gått från 5% till 32% på 2½ timme.

    Hur lång tid tar era telefoner att ladda fullt?
     
  2. fredolf

    fredolf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Instämmer!
    Helt otroligt segt ja, håller på att bli vansinnig på detta, löjligt problem kanske, men illa är det.. Min gamla trotjänare X10 var betydligt rappare på att laddas upp, ända gången de var segt om jag laddade via datorns USB port..
     
  3. spengo

    spengo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Från 0-100 procent tar min sisådär 2-3 timmar.
     
  4. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    same same :cool:
     
  5. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Min med, dock vet jag inte om det är bra riktigt. För jag har på gränsen till dålig batteritid med det inbyggda testet. Kan det ha något samband, att de som laddar långsamt håller längre?
     
  6. spengo

    spengo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nej, det tror jag ej. Själv har jag pendlat mellan 72 och 88 på batteritestet. När jag fick 88 laddade jag telefonen hela natten samt stoppade autosync och dödade alla processer i aktivitetshanteraren innan jag körde testet.
     
  7. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Okej, ska ta och testa nu i helgen om jag kommer ihåg. Fick 64 har jag för mig på första testet, fast då drog jag ur laddaren precis när lampan blev grön. Sedan gjorde jag om det och lät den ladda i två extra timmar efter grön lampa och dödade alla processer. Fick då runt 72 vill jag minnas. Skall bli intressant det här. :)
     
  8. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Har också problem med långsam laddning idag satte jag den på laddning vi 55% en timme senare var den uppe i 81%. Min Iphone tog de typ 1 och 1/2 timme att ladda från 10 till fullt.
    Vad är de som styr hur fort ett batteri laddas upp. Antar att de är strömstyrkan på laddaren eller har jag fel?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  9. Great

    Great Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jaha, är det ett vanligt problem eller blir det bättre med tiden, ja fick min i fredags o laddade den under natten, var ju katastrofalt dålig tid i går, men sen idag så rullar den på bättre, men som sagt tar katastrofalt lång tid o ladda, samt att den gjorde en rolig grej, bara hoppade ifrån 23% till 13% helt plötsligt.

    undrar om man till exempel kan ta Iphoneladdaren som ger 10v o kräma på den mer?
    eller skadar man luren, borde ju finnas nån form av säkerhet i luren för att skydda den emot skador av för hög ström.

    Lösning!!
    har ju inte packat upp laddaren till One X:en utan körde på originalladdaren till min gamla Desire HD, Laddningstiden stod då på ca 5,5h ifrån 2% o var typ 15 minuter mindre efter 2 timmars laddning, såg då att det stod under Batteri USB, bytte då sladd till en annan o då ändrades det till AC o laddningstiden minskade till 1h45m, där är nog min lösning tror ja.
     
    Last edited: 6 maj 2012
  10. oscarsv

    oscarsv Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tygger också det tar riktigt lång tid dock så är batteri längden överraskande bra.
     
  11. Great

    Great Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja e tillbaka på ruta 1 igen, gör jag en fabriksåterställning så laddar den bra direkt efter, testade igår ifrån 50% på ca 1h20m. De e ju ok

    Men så ballar den ur efter nån gång o snittar på ca 2%/15m.

    Ska få retursedel o skicka tillbaka, tråkigt när man e tvärnöjd annars med luren.
     
  12. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Samma problem...hade den på USB laddning i bilen körde Spotify & blåtandslurar + skärmen på emmelanåt dock ingen GPS

    ....startade med 39%...efter en timme = 37%... ! ! !

    Långsam laddning är klart ett bekymmer
    har den nu i HTC laddaren hela dagen för att se om jag kan komma upp i 100%
    men klart trist att den inte laddas under lättare användning, håller med Great = annars tvärnöjd
     
  13. Great

    Great Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Pratade med Htc supporten idag o dom hade en del förklaringar på mina frågor.
    jag laddade en app "Battery monitor widget" där man verkar se lite batterifakta.
    ett värde där verka visa om luren "får överskott med ström eller underskott"

    När jag laddar med min billaddare så kommer jag upp i runt +100 max upp +157mA har den loggat

    med hemma laddare så kommer jag upp i över 515mA.

    Vad får ni andra för värden där?

    när ja kör den appen på min DHD så kommer den upp i över 800mA
    men förklaringen ja fick av HTC supporten var då att One X drar betydligt mer ström så därav ett mindre värde.

    Så McChicken, ja förstår dig precis, har samma problem när jag kör med blåtandslurar o pratar mycket telefon, då hinner den knappt ladda upp står då ibland på -100mA.

    Så, superintressant vad ni andra får för värden när ni laddar era lurar
     
  14. Great

    Great Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    väldigt lustigt, provade med iphone o ipad laddarna, iphone laddaren kände luren igen som en USB därav max ca 300mA in.
    Men även Ipadladdaren som ger ut 5,1v 2,1A, där borde de ju finnas kräm
    men den känns oxå igen som en USB laddare o begränsas till ca 300mA
     
  15. carlsson.d7

    carlsson.d7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Kanske inte rätt tråd men varför surrar laddaren när den sitter i väggen utan att ladda? Störande ljud i alla fall :)
     
  16. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    jag har oxå testat lite olika laddare idag..var liksom tvungen...kan inte direkt ge ngn analys ännu....jag har oxå en battery monitor skall kolla om den talar om laddström.
     
  17. Great

    Great Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ja inte vet jag, men med min original laddare så verkar det funka, laddade idag ifrån 10% till 100% på ganska precis 3 timmar.

    Telefonen verkade få i sig bra me kräm
    som mest långt över 600mA, det bör väl va oki

    nån som vet någon bra Billaddare som luren kan tänkas funka med?

    Bifogar min log ifrån Battery monitor
     

    Bifogade filer:

  18. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Great,
    se som sagt till att Billaddaren INTE uppfattas som USB...jag kommer förhoppningsvis få min Brodit hållare i början på veckan, och jag hoppas verkligen att den ger ifrån sig ok med "kräm" måste ju kunna köra för fullt GPS, BlueTooth , Spotify, mm utan att luren laddar ur sig...det vore ju löjligt att komma fram efter ett antal timmars bilresa med tom telefon...
     
  19. Great

    Great Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    har testat 3st olika Usbbilladdare, telefonen uppfattar alla som AC.
    men likt förbannat så vill inte nån ge mer än ca 200mA in

    berätta gärna om din nya hållare ger mer kräm.
     
  20. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Jag har en brodithållare (se ovan) och den laddar 200-400ma SAMTIDIGT som jag kör 100% screen+google maps navigering.

    kör jag med lullull av laddar den lika mycket som min HTC original laddare dvs. runtl 800-900ma

    Och den känns inte igen som en USB laddare.