Fråga: Ny FW (1.78.401.2) till min HOS

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av Thiesen, 8 maj 2012.

  1. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    När jag kollade efter en ny FW så blev jag glatt överraskad då min HOS hittade en uppgradering (1.78.401.2).

    Nu undrar jag vad HTC har klämt in för buggfixar och annat roligt... kanske dom fixade hoppandet mellan HSPDA/3G eller nåt??
     
  2. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Agenda-widgeten funkar nu iaf, verkar det som. Tjoho. Men de har inte fixat att vald kalender att lägga till en ny event i inte syns ifall det är en av flera googlekalendrar.
     
  3. d95andek

    d95andek Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    "... ta inte ut batteriet eller minneskortet medan uppdateringen pågår..." :ehm:
     
  4. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Ungefär samma sak som dom tidiga BIOS'arna sa på de äldre PC-datorerna: "No keyboard detected. Press F1 to continue"...
     
  5. Hansi

    Hansi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Jag vet inte vad HTC har (miss)lyckats med i denna uppdatering. Men min enhet drar i alla fall en hel del mer ström efter uppdateringen. Jag laddar varje natt och jag brukar ha ca 60-70% kvar av batteritiden när jag kommer hem från jobbet. Då har den varit igång ca 10tim utan laddning. Jag gjorde uppgraderingen igår och laddade som vanligt under natten. Idag hade jag bara 40% kvar när jag kom hem från jobbet. Och jag har inte använt mobilen mer än vanligt. Snarare mindre när jag tänker efter.

    :eek: :mad: :(
     
  6. smurfb

    smurfb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker också att den verkar dra mycket mer ström än förut, brukar ha runt halva kvar på kvällen nu har jag 25% kvar... med ungefär samma användningsmönster..
     
  7. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min subjektiva upplevelse är att den är kvickare (fast det kan lika gärna vara pga omstarten) och att den drar samma eller mindre ström... Nån som hittat en vettig changelog, eller är den hemlig i vanlig HTC-anda?
     
  8. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är det bara jag eller finns det färre beats-lurar att välja på under ljudförbättrare?
     
  9. tramsgar

    tramsgar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Aldrig tittat där, men nu kan jag se "Beats urBeats", "Beats Solo" och "Annat". Vad saknar du som fanns innan?
     
  10. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ok, inte bara jag då. Förut kunde man välja typ 4-5 stycken, beats studio bland annat som gav klockrent ljud till mina lurar =/