Problem: Färg lossnat i hörnen

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 21 apr 2012.

  1. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Kan man få en ny lur? Jag tar fan hellre en S3'a istället för detta..

    Beställde min från Halebop. Jag tänker berätta om mina problem och säga till dom att dom kan glömma att säga "lämna in den". Jag vill byta telefon. Och då ska dom gå med på att jag väljer en annan telefon.

    Skickat från min Xperia™ S via Tapatalk 2
     
    Last edited: 10 maj 2012
  2. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Finns tyvärr inget stöd i lagen för att få en annan telefon. Man är utelämnad till handlarens goda vilja. Tror att det är enbart om samma fel uppträder 3 ggr och den har varit inne på verkstad för det alla tre gånger som man med stöd av lagen kan häva köpet. Men stå på dig, ibland lönar det sig.
     
  3. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Självfallet tror jag på dig men gulafläcken har med tillverkningsproblem att göra inget med kvalité att göra. Det jag kan se är att de flesta sin får dessa problem var väldigt tidiga ute. Vi som köpte luren senare har inte, vad jag läst samma problem. Så jo, för mig är luren kvalité men försvarar ju inte mobilen i absurdum. Bara inse ni som köpte luren tidigt gjorde detta i en inkörningsperiod. Och troligen är utbytesenheterna ifrån samma batch. Jag har iallafall försökt vicka på nederdelen och inget att anmärka på. De flesta som haft just detta problem har får det relativt kvickt. Men ja skulle det nu hända min lur så lovar jag att komma med i klagosång, men just nu har denna lur den bästa kvalitén jag känt på någonsin, nära iPhone klass skulle jag vilja säga. Så om någon läser detta e bli inte träffa för att köpa denna lur. Barnsjukdomarna är över och de flesta lurarna funkar som de ska.

    Skickat via tapatalk från min fina Xperia S
     
  4. richardtenggren

    richardtenggren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag var in på telia igår, killarna där tyckte jag solklart skulle skicka in telefonen. Men tyvärr hade de ingen lånetelefon inne just då så jag väntade med det då jag var osäker om jag hade någon extra telefon hemma hos mig, då jag donerat bort min iphone 4 och 3gs. Men en god nyhet vad jag förstod var att annovo längre inte servar åt telia i alla fall. Men den skulle bli skickad på service och troligen få utbytt skal trodde ena killen. Sen förstod jag det som efter 3 gånger kunde jag häva köpet typ? Men om det går i denna takt är ju det i mitten på sommaren så lär ju inte vara så farligt. Har man tur så får man en med problem med det där gula och kan skicka in direkt typ. Det skulle ta ca 10 dagar att få tillbaka den sa han.

    En annan intressant sak han nämnde var att han trodde det var på gång att man skulle få en ny telefon direkt över disk istället för skicka på service, tydligen hade de redan så med iphone.

    Jag ska bara fixa en telefon av någon kompis och dra dit imorgon och skicka in den tror jag:)
     
  5. Schlbuditz

    Schlbuditz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det är det här företaget som servar åt Telia nu: http://telecareservice.se/
    Jag lämnade in min i en Teliabutik i måndags och nu har telefonen kommit fram i väntan på reparation eller vad det nu blir.
     
  6. Johanna87

    Johanna87 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Googlade det här problemet och såg att det fanns fler som hade samma problem,tänkte om jag varit oförsiktig med mobilen, men den har ju bara varit i byxfickan!

    Köpte den från netonnet och får ta mig dig och lämna in den,finns det någon chans att dom ens tar emot den,eller räknas detta som slitskador?

    Har ju bara haft mobilen 2 månader.. :(
     
    Last edited: 10 maj 2012
  7. robink1989

    robink1989 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER



    jag har skickat in 2 telefoner, engång för gula fläcken och engång för att det var en spricka i chassiet.
    jag har fått en spritt ny telefon båda gångerna av netonnet, ca 2 veckor tog det.
    jätte bra kundservice, fick t.o.m byta mot en annan telefon andra gången om jag vela för att försäkra att jag var en nöjd kund.
    superbra kundservice, inget problem att få hjälp
     
  8. Johanna87

    Johanna87 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret,det låter ju super!
     
  9. Järnsnoken

    Järnsnoken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har som sagt färglossningar men även sitter inte bakluckan helt fast och nedre delen har börjat knaka, dock ytterst lite. Så det blir nog att reklamera vid tillfälle! Frågan är om man ska kräva en annan lur eller behålla denna. Ser ingen annan som är tänkbar, möjligen Nokia, som verkar rätt solid..

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  10. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Har pratat med Halebop och Sony idag. Slänger in konversationerna strax!
    Tydligen ska alla problem med första mobilerna vara fixat. Men tror jag inte ett dugg på.

    Skickat från min Xperia™ S via Tapatalk 2
     
  11. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    klart det är fixat hur kan jag annars har en lur som funkar, och som är helt i motsats mot era. Jag hoppas liksom bara att något faktiskt går söndet på den så att jag kan få en pixel fixad. Det är enda jäkla felet på det. en sovande pixel.
     
  12. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Antingen har du tur eller så har dom fixat det. Förstår dock inte hur dom löst problemet med färgen

    Skickat från min Xperia™ S via Tapatalk 2
     
  13. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Bra fråga. Skulle vara kul att veta :-)

    Skickat via tapatalk från min fina Xperia S
     
  14. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag tror det handlar om att isolera skärmen från varma komponenter eller också att man justerat tillverkningen av skärmarna så att de tål värme bättre. Observera att jag bara spekulerar.

    Edit: Förlåt, jag är i fel tråd och yrar.
     
  15. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Nu har jag reklamerat min telefon hos CDON för gula fläckar samt färg som nöts bort i hörnen. Får se vad som händer. Hoppas att CDON är lika tillmötesgående som NetOnNet. Vore trevligt! :-)
     
  16. Megalo

    Megalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har inte själv några problem med min skärm eller med att färg skulle ha lossnat, har visserligen en svart, så man kanske inte ska yttra sig om skalproblemen på den.. Dock var jag inte bland dom första med att köpa min SXS heller.
     
  17. Atreyu

    Atreyu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Själv har jag tappat en plats bit i ena hörnet :D
     
  18. Goldie

    Goldie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Nu har färgen lossnat i alla fyra hörnen på min vita mobil. Nån som varit i kontakt med Sony om problemet? Skulle vara intressant att se vad dom säger om det och om garantin gäller för det här problemet.
     
  19. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Jah uppmanar alla som har detta problem att kontakta Sony! Jag har det och dom sa att färg tillfället har INGEN hört av sig om det....

    Skickat från min Xperia™ S via Tapatalk 2
     
  20. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Sony godkände inte min reklamation pga gulafäcken (som förövrigt är stor) eller att färg lossnat på sidorna och art mobilen knakar som bara den.

    Skickat från min Xperia™ S via Tapatalk 2